„Jede mi se nešto slatko“ – izborite se sa željom za određenom vrstom hrane

By  |  0 Comments

Svi znamo sledeću situaciju – sedimo na kauču ispred TV-a, kada najednom vidite reklamu za omiljeni slatkiš ili fast food. I najednom je ta kofica piletine ili čokolada jedino o čemu mislimo. Ne brinite se, potpuno je normalno da imate neobjašnjive želje za određenom vrstom hrane. Zato vam donosimo u nastavku mehanizme kako da odolite kutiji keksa, tabli čokolade ili tom sočnom burgeru u ponoć.

Potpuno je normalno da ponekad imate neobjašnjivu želju za određenom vrstom hranom, ali ako određena namirnica dominira vašim mislima na redovnoj bazi, moža je vreme da istražite to. Postoje određeni razlozi zašto vam odjednom prijede određena vrsta namirnice, a nutricionisti vam otkrivaju zašto!

Zašto vam se odjednom prijede određena vrsta hrane?

Konstantna želja za određenom vrstom hrane može biti rezultat deficita nutrijenata, lošeg zdravlja digestivnog sistema, neregulisanog nivoa šećera u krvi, ili kao rezultat stanja poput stresa i premalo spavanja.

Zato proverite šta znači ako vam se često neobjašnjivo prijede određena vrsta hrane – to je poruka organizma da mu nešto treba, ali to sigurno nije masna pljeskavica ili kesa hrskavog čipsa.

određena vrsta hrane

Ako vam se često prijede… meso

Ovo znači da su vam nivoi gvožđa u deficitu i treba da oslušnete svoj organizam, tako da povećate unos mesa na 2-3 puta nedeljno. Ako ste vegan, provereravajte nivo gvožđa kako biste saznali da li vam je potreban suplement ili namirnice bogate gvožđem.

Ako vam se često prijede… testo

To znači da vam je energija na izdisaju i da ste hronično umorni. Naša sugestija je da zamenite belo brašno sa žitaricama od celog zrna, poput smeđeg pirinča, kinoe, i slatkog krompira. Osigurajte se da jedete proteine sa svakim obrokom kako biste izbalansirali nivo šećera u krvi dok vaše telo vari ugljene hidrate.

Povezano: 10 namirnica koje zadržavaju sitost a ne goje!

Ako vam se često prijede… nešto slatko

Najverovatnije unosite previše šećera! Probajte da budete sugar-free. Kada izbacite šećer, najteži je početak, a kada jednom prestanete da ga konzumirate, više vam neće ni trebati.

određena vrsta hrane

Preporuka nutricioniste je da pokušate da izbacite rafinisani beli šećer, a da unos zdravih šećera svedete na minimum. Primer ovoga je ishrana manje slatkim voćem popout bobica (maline, borovnice, jagode, kupine), grejpfruta i limuna. Odličan savet za smanjenje želje za slatim su suplementi magnezijuma i hroma.

Ako vam se često prijede… nešto masno

Najčešće ovo znači da je vaš hormonski sistem u nekom disbalansu. Slobodno uživajte u zdravim masnoćama, poput avokada, orašastih plodova, semenki, kokosovog i maslinovog ulja.

Kako da se izborite sa ovom željom?

Kako biste smanjili neočekivane želje za određenom vrstim hrane, nutricionisti preporučuju da regulišete svakodnevne navike u ishrani. Svaki obrok treba da sadrži proteine, masnoće, vlakna i ugljene hidrate koji se sporo otpuštaju, kako biste imali stabilan nivo šećera u krvi. Izbegavate šećer i zaslađivače, probajte da umanjite stres i da spavate 8-9 sati svake noći.

Povezano: Da li ste spremni za život bez šećera?

određena vrsta hrane

Ono što veoma pomaže da se izborite sa željom za slatkim je da popijete čašu vode u kojoj su razblažene dve kašike jabukovog sirćeta, kao i unošenje tableta magnezijuma.

Ako želite da jedete zdravo, to ne znači da treba da „skrenete sa puta“. Samo zamenite poslastice zdravijim alternativama. Ako vam se jede nešto slatko – uzmite crnu čokolada od 70-85% kakaoa, ako vam se jede testo, uzmite pogačice od heljde ili crni hleb, ako vam se jede nešto masno – pojedite avokado ili oraštaste plodove.

Pročitajte još i: Zdrave energetske kuglice – slatko, a bez šećera!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *