Ishranom do čiste kože: 9 najboljih namirnica koje deluju protiv akni

akne namirnice

Šta biste se uradile za čistu kožu? Na primer, Amerikanke troše milijarde dolara na kreme, tretmane i preparate protiv akni, ali svi oni neće pomoći koži, ukoliko problem ne tretirate i iznutra. Koža je jedan od načina na koji naše telo “razgovara” sa nama, i ako ne obraćamo pažnju na to šta unosimo u njega, svaka “poruka” koju primimo može biti u vidu akni! Istraživanja su pokazala da je nisko-glikemijska i visoko-proteinska ishrana jedan od ključnih načina za borbu protiv akni. Zato vam u nastavku donosimo 9 najboljih namirnica koje deluju protiv akni, ako se redovno konzumiraju!

Najbolje namirnice protiv akni

#1: Kelj

Kelj je prebogat antioksidantima, vitaminima i mineralima, koji sprečavaju hiperpigmntacije, što je ključ za ujedačen ten. Vitamin C stimuliše rast kolagena, što pomaže kod zaceljivanja ožiljaka. Dodajte jednu šolju iseckanog kelja u jutarnji smuti, ili ga lagano proprižite kao ukusan prilog za ručak ili večeru. Kelj sadrži vitamine A, B-6, C i K, mangan, kalcijum, bakar, kalijum, magnezijum.

#2: Slatki krompir

Da li ste znale da je slatki krompir bogat beta-karotenom, koji se u organizmu pretvara u vitamin C – odnosno retinol! Upravo beta-karoten daje slatkom krompiru njegovu prepoznatljivu narandžastu boju. U telu će se desiti konverzija ovog antioksidanata u vitamin A, koji deluje kao barijera na koži protiv hiperpigmentacija, upala i zapušenih pora, što je često krivica slobodnih radikala.

#3: Limun

Svež limun se nikako ne preporučuje za topikalno nanošenje na kožu direktno, jer je jaka kiselina, koja može oštetiti barijeru kože. Umesto toga, pijte ga svakog dana u limunadi, prelijte salatu njim, ili ga koristite u smutiju. Limun povećava proizvodnju kolagena, blokira slobodne radikale, i posvetljuje ožiljke od akni. Iscedite pola limuna u čaši tople vode svakog jutra za čistu i lepu kožu!

#4: Bundeva

Bundeva je puna voćnih enzima, cinka, i AHA kiselina – tako da konzumiranje bundeve može omekšati kožu i povratiti joj pH balans. Zato se često bundeva nalazi kao sastojak pilinga i maski za lice. Osim toga, bundeva sadrži mnogo vlakana i cinka, koji dobro regulišu proizvodnju sebuma.

#5: Bobičasto voće

Jagode, trešnje, maline, borovnice, kupine – neka vas ne zavara njihova veličina! Ove bobice su pune vitamina i C i antioksinadata, koji su moćno oružje protiv bubuljica. Antioksidanti takođe deluju kao štit protiv slobodnih radikala, ali i dosadnih flekica koje ostaju posle bubuljica. Ubacite šaku bobičastog voća u smuti svakog jutra i nećete imati problema sa kožom!

Povezano: Hormonske akne – zašto vam iskaču pred ciklus i kako da ih sanirate?

akne namirnice

#6: Mahunarke

Šta imaju zajedničko leblebije, pasulj, sočivo i kikiriki? Ove mahunarke imaju nizak glikemijski indeks, tako da održavaju konstantan nivo šećera u krvi, i smanjuju napade akni. Zato ih ubacite u supe, gulaše ili pospite salatu svežim mahunarkama.

#7: Papaja

Papaja sadrži digestivni enzim – papain, koji pilinguje kožu, otpušava pore, izbleđuje ožiljke od akni, hidrira kožu i sprečava buduće bubuljice. Iznutra, ovo egzotično voće sadrži puno minerala i vitamina koji poboljšavaju elastičnog kože, i smanjuju izigled finih linija i bora. Papaja sadrži vitamine A, C i K, grupu B vitamina, kalijum, magnezijum i kalcijum.

#8: Kinoa

Šolje skuvane kinoe sadrži 17-27 grama vlakana, što znači da ćete brzo pokrenuti creva. Regularno pražnjenje creva eliminiše toksine iz organizma, što rezultira čistom kožom i manjim brojem flekica.

akne namirnice

#9: Losos

Losos je najbolji izvor omega-3 masnih kiselina, ali i sardine, skuša i inćuni su isto odličan izbor za kožu. Omega-3 štiti kožu od oštećenja od sunca, smanjuje rizik od razvijanja raka kože i smeđih fleka, koje nastaju produženim izlaganjem suncu. Losos je odličan izvor antioksidanata, proteina, B vitamina, kalijuma i selena.

Pročitajte još i: 5 važnih saveta za šminkanje ako imate akne!

error: Content is protected !!