Šta sve imaju zajedničko Dyson Airwrap, Dior Lip Glow ulje za usne i Rare Beauty Soft Pinch tečno rumenilo? To su sve beauty proizvodi koji su postali viralni na Tik Tok-u do te mere da su rasprodati u mnogim velikim lancima u svetu. Kao i sve korisnice društvenih platformi, i vi ste sigurno nekada potpale pod uticaj beauty influenserki, kada je reč o kupovini popularnih beauty proizvoda. Nije tajna da je TikTok zamenio Youtube, i postao platforma na kojoj beauty influenseri preporučuju proizvode širokoj publici. Ali, da li je svet beauty influensinga preterao? Upoznajte TikTok “deinfluencing” eru.
Hashtag “deinfluencing” kao novi trend na TikTok-u?
Ukoliko redovno pratite beauty gurue na ovoj platformi, verovatno ste primetili porast videa u kojima beauty influenseri savetuju da NE KUPITE određeni kozmetički proizvod, a koji je inače veoma popularan i “hajpovan”. Ova pojava se naziva “deinfluencing”. Ukoliko pogledate, hashtag pod ovim nazivom je prešao 100 miliona pregleda na TikTok-u. Na ovaj način, influenseri pokušavaju da svojim pratiocima sačuvaju novac, koji bi namenili za previše popularne i hvaljene proizvode, koji su nepotrebni ili jednostavno “ne rade posao”.
TikTok kreatori su otišli toliko daleko da su počeli da hvale ovaj “deinfluensing” trend, govoreći da ga obožavaju. Jer kao influenseri, plaćeni ste da pričate o proizvodu, ili ga dobijate besplatno. Ipak, važno je da su influenseri shvatili da su preferencije njihove publike subjektivne. Na kraju, ono što volite ili ne volite, odnosno ono što vam odgovara ili ne, zavisi kompletno od vas.
Povezano: 5 velikih beauty trendova sa TikTok-a koji će biti aktuelni u 2023.
Zašto se ovaj trend dešava sada?
Iako marketing stručnjaci ne mogu jasno naći poreklo ovog trenda, možemo reći da je stekao veliku popularnost kada je TikTok influenserka Mikayla Nogueira optužena da neautentično promoviše jednu maskaru, poznatog francuskog brenda, dok u videu nosi veštačke trepavice. Takođe, određeni beauty influenseri su dobili lošu medijsku pažnju nakon što su otputovali na preskupi influenserski put, koji je promovisao jedan brend američke šminke, u sred svetske recesije i krize.
Važno je napomenuti da je, za razliku od ostalih mreža, TikTok stekao svoju popularnost zato što su kreatori sadržaja autentični, nefilterisani i iskreni. Zato se i oglašavanje na ovoj mreži smatralo iskrenim i autentičnim, sa više poverenja nego na drugim aplikacijama. Tek nedavno, kao mlada mreža, TikTok se više okrenuo monetizaciji, posebno kada su se tome priključili brendovi i kompanije.
Video kreatori na TikTok-u se i dalje okreću brendiranom sadržaju i sponzorisanim postovima, kako bi zaradili. Svet beauty influensinga je uvek bio veoma unosan. Veliki influenseri mogu zaraditi do 70.000 dolara za jedan sponozirisani video na TikTok-u. Sa ovim na umu, neautentično reklamiranje, poput veštačkih trepavica u postu recenzije maskare, može lako razbesneti pratioce. S tim u vezi, kada na sve to dodate i iscrpljenost generacije Z od preterane konzumacije svega i priče o krzi u svetu, nije ni čudo što je “deinfluencing” era počela.
Da li će se ova era održati?
Samo će vreme dati odgovor na ovo pitanje. Za početak, trendovi sa TikTok-a se jako brzo menjaju: setite se “clean girl” estetike, koju je sada zamenila “vanilla girl” estetika, kao i manikira Hailey Bieber. Čim jedan trend počne, brzo se zaboravi i zameni drugim. Tako da i “deinfluencing” neće doživeti drugačiju sudbinu.
Još jedan razlog zašto se ovaj trend neće održati jeste monetarna prirodna TikTok-a i beauty influensinga, jer ovi kreatori žive od partnerstava sa brendovima. Ipak, “deinfluencing” je definitivno znak za povratak autentičnosti i transparentnosti beauty influensera.
Pročitajte još i: 5 beauty trikova sa TikTok-a koji zaista “rade”
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Ostavi odgovor
Vidi komentare