Super-hrana u trendu za 2019. godinu: 7 najzdravijih namirnica

By  |  1 Comment

Chia semenke, kelj, nar, kokos – postoji veliki razlog zašto se sastojci poput ovih sve više javljaju u menijima restorana i policama supermarketa. Poznatiji kao „super-hrana“, ove namirnice su prepune nutrijenata, a sadrže jako malo kalorija. Dok neke od ovih narminica nisu drevne i starinske, ipak treba da budu uključene u našu ishranu. Zato vam donosimo hit namirnice super-hrane koja će doživeti svoj „boom“ u 2019. godini.

Super hrana za 2019. godinu: 7 super-namirnica

#1: Fizalis (peruanska jagoda)

Jednogodišnja biljka, koja potiče iz toplih predela Južne  Amerike. Plod liči na sitan paradajz, slatko kiselog je ukusa, a prebog je šećerom i vitainom C. Najbolje benefite za zdravlje, fizalis pruža kada se koristi u sirovom stanju, povećava imunitet, ispoljava snažno aktioksidativno dejstvo. Bogat je vlaknima i beta-karotenom. Ubicite ga svežeg u voćnu ili povrćnu salatu ili ga koristite kao zamenu u salsa sosu, čatniju ili džemu.

super hrana

#2: Semenke konoplje

Semenke konoplje su bogate uljima i masnim kiselinama poput Omega-3 i Omega-6. Integralno zrno sadrži dosta vlakana, tako da bogate bijlnim proteinima, aminokiselinama i mineralima poput kalcijuma, magnezijuma, kalijuma i cinka. Semenke treba konzumirati dnevno, sirove, kako se njihova poluzasićena ulja ne bi pregrejala i uništila. Treba ih čuvati na hladnoj temperaturi, u frižideru.

Pospite ih preko žitarica, ubacite ih u blender, kao sastojak za smuti ili ih sameljite i pomešajte sa vodom, kako biste dobili „mleko“ bez mlečnih sastojaka.

Povezano: Chia seme – namirnica koja čini mala čuda unutar vašeg organizma

#3: Pastrmka

Idealna prilika da vratite ribu na vašu trpezu – popularnost pastrmke je ove godine nikad veća! Pošto je bogata omega-3 masnim kiselinama, koje promovišu zdravlje srca, a uz to je odličan izvor vitamina D i proteina, to je sve što vam treba za zdravo srce, mozak i oči. Možete je pripremati na mnogo načina – u rerni, ispržiti u tiganju ili skuvati na pari.

super hrana

#4: Kefir

Kefir je novi jogurt! Ovaj mlečni proizvod poreklom sa Tibeta je odličan izvor vitamina B i dragocenih probiotika, tj. bakterija koje pomažu vašem imunitetu, produkciji vitanina i apsorpciji minerala. Probiotici pomažu zdravom varenju i sprečavaju bolesti, poput anksioznosti i depresije. Kako biste napravili svoj domaći kefir, trebaće vam mleko i specijalne gljivice koje možete kupiti na pijaci ili uzeti od nekoga. I kupovni kefir nije loš – sao ga redovno konzumirajte uz doručak.

#5: Kurkuma

Kurkuma je u medicinskim krugovima poznatija kao „čudesni začin“, zbog svojih protiv-upalnih svojstava. Pomaže gastrointenstinalnim problemima, štiti imunitet, bori se protiv upala i čuva zdravo srce. Sve to zahvaljujući sastojku – kurkuminu. Osim njega, kurkuma sadrži vlakna, vitamine, minerale i antoksidante. Kurkuma se odlično slaže uz razna slana i slatka jela: možete je dodati u rižoto, dresinge, voćne salate, jela od pocrća, sosove, krompir.

Povezano: Kurkuma – super začin potreban i vašoj lepoti

super hrana

#6: Maka prah

Poreklom iz visokoh delova Južne Amerike, biljka maka je prepuna ugljenih hidrata i fitohemikalija koje nam daju „boost“, ali bez štetnih efekata kofeina. Koren make je sličan djumbiru, i sadrži glukosinolate (supstance koje sadrže sumpor koje su potrebne jetri za proces detoksifikacije). Ukus make je od blago slatkastog pa sve do orašastog i zemljanog. Ubacite je u smutije, puding ili jogurt, dodajte balačinkama ili piškoti za tortu.

#7: Morska trava

Morska trava je bogata vitaminima A i C, mineralima poput magnezijuma, kalcijuma, cinka, kao i joda, koji je potreban za zdrav rad štitne žleze. Jod iz morske trave reguliše nivo energije, raspolođenje i težinu. Osušenu morsku travu možete naći u specijalizovanim prodavnicama začina ili u velikim marketima. Preporučuje se kao deo salate, a možete je izmrviti i dodati u supu, mešavinu povrća, činiju žitarica itd.

super hrana

Pročitajte još i: Ishrana prema duginim bojama – Šta koja boja narminice znači za vaše zdravlje?

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

1 Comment

  1. gaga

    04.03.2019. at 08:03

    Osim pastrmke i kefira sve ostalo je “ nabudzeno“ i nije nase…dovoljno je prepisivanja…dajte nam jos 5 nasih najboljih namirnica

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *