Pokrenite se: 10 vežbi za početnike koje možete raditi kod kuće

By  |  0 Comments

Zar ne bi bilo sjajno kada bismo svi mogli da priuštimo svu „fancy“ opremu koja se koristi u teretanama? Pa, koliko god dobro ova ideja zvučala, jednostavno to nije opcija za mnoge ljude. A pošto je vežbanje tako važno, trebalo bi da pronađete one koje su efikasne, a ujedno ne zahtevaju kupovinu dodatne opreme. Zato u nastavku pogledajte naših 10 predloga vežbica koje možete raditi kod kuće – bez ikakve opreme!

10 vežbi za koje vam ne treba nikakva gym oprema

#1: Hodanje

Ako je vreme lepo, lako je izaći napolje i šetati, dok uživate u prirodi i okruženju. Ipak, ako vreme nije pogodno za šetnju, znajte de možete obaviti efikasni trening šetanja i u vašem domu. Naime, ako imate stepenice u kući, hodajte po njima gore-dole, nekoliko puta. Ovo će pomoći da zategnete noge, dok istovremeno dobijate aerobik vežbu za donji deo tela. Ako nemate stepenice, hodajte po celoj kući nekoliko puta.

#2: „Jumping Jack“ vežba

Ovo je stara vežbica kojom smo počinjali čas fizičkog vaspitanja u osnovnoj školi. Radi se ovako: iz stojećeg stava skočite u raskoračni stav (stopala malo šire od širine ramena) istovremeno podižući opružene ruke napred kroz odručenje do uzručenja. Vratite se u početni položaj obrnutim redosledom.

vežbe kod kuće

#3: Sklekovi

Ovo verovatno nije omiljena vežba za mnoge osobe, jer može biti veoma teška. Zato odaberite tip „ženskih“ sklekova: spustite kolena na pod, umesto da ispružite noge iznad zemlje. Ili ih radite naslanjujući se na zid u uspravnom položaju. Ovako ćete vežbati snagu u rukama i zategnućete mišiće u grudnom delu.

Povezano: 10 saveta kako da se pokrenete na prolećno vežbanje

#4: „Sveća“

Još jedna dobra stara vežba sa časa fizičkog: lezite na pod (idealno tepih ili prostirku), skupite note, i podignite ih uvis ravno, tako da obrazuju ugao od 90 stepeni u odnosu na trup koji leži. Ako vam je teško da noge budu prave, savijte ih malo. Ponavljajte vežbicu nekoliko puta, podižući i spuštajući noge.

#5: Trbušnjaci

Ovo je najoblja vežba za jačanje abdominalnih mišića. Ako tek počinjete, nemojte se previše zaletati sa brojem trbušnjaka, već počnite lagano. Lezite na pod i zakačite stopala ispod nameštaja, kako biste imali čvrst oslonac. Lagano podižite i spuštajte trup na pod, dok su vam ruke iza glave. Sve dok osećate istezanje abdominalnih mišića – videćete neku korist.

vežbe kod kuće

#6: Džogiranje u mestu

Džogiranje je odlična vežba za srce. Možete džogirati u mestu dok gledate TV ili slušate muziku. Jedina oprema koja će vam biti potreba je dobar par patika, kako biste eliminisali pritisak na noge.

#7: Čučnjevi

Čučnjevi su odlična i korisna vežba za noge i zadnjicu. Ako su vam klasični čučnjevi teški, i brzo se zamarate, možete probati da sedate i ustajete sa stolice. Dokle god radite nekoliko repeticija za redom, dobićete efekat koji želite.

Povezano: Mozak u formi – redovno vežbanje pozitivno utiče na mozak!

#8: Plank (izdržaj)

Vrlo popularna vežba, koju možete raditi na podu. Radi se o izdržaju u gornjoj poziciji skleka, poput ovog navedenog na slici. Kod planka, mišići rade slično kao kod sklekova: dobijate na izdržljivosti, a jačaju se mišići trbušnog zida.

vežbe kod kuće

#9: Lagano dizanje „tegova“

Ne, to ne znači da treba da kupite skupe profi tegove za ovu vežbu. Iskoristite šta god možete pronaći u kući – počnite sa nečim laganijim, poput konzerve graška i postepeno menjajte „tegove“ za teže. Možete koristiti flašice vode, boce deterdženta itd.

#10: Stepovanje

Uz dobru muziku za step, koju možete naći online, možete stepovati u toplini svog doma. Konstatne brze reptecije pokreta stopala će zategnuti noge i podići nivo raspoloženja i energije.

Pročitajte još i: Plank izazov – 30 dana za uži struk i ravan stomak

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *