5 namirnica koje smanjuju stres

By  |  0 Comments

Verovatno mislite „pa sva hrana smanjuje stres“ jer šta god jedemo osećamo se bolje. Ali postoji ogromna razlika između namirnica koje smanjuju stres i korišćenja neke hrane kao vrste emocionalne anestezije koja može da obezbedi privremeni osećaj smirenosti. Ova vrsta ishrane samo donosi suvišne kilograme i mrmljanje u sebi „bljak, kako sam mogla da pojedem sve ovo“.

Stresni događaji, povećavaju nivo kortizola koji izaziva želju za hranom. Što više jedemo, više smo neraspoloženi, te se više i gojaznost javlja jer stres, kod mnogih žena, dovodi da akumuliranja više masti oko struka.

Recite zbogom stresu uz ovih 5 namirnica

Dakle, kada govorimo o namirnicama koje smanjuju stres, mislimo na obroke i užine koje će vas zaista umiriti i smiriti. Ovih 5 namirnica, da li zbog specifičnih hranljivih materija koje pružaju ili energije koju vam daju, smanjuju stres.

Avokado

Ovo kremasto voće sadrži glutation, supstancu koja blokira da creva apsorbuju određene vrste masti koje izazivaju oksidativna oštećenja. Avokado takođe sadrži lutein, beta-karoten, vitamin E. Jedna porcija (oko ¼ od jednog avokada) ima mnogo vitamina B, koji nam je potreban za zdrave nerve i moždane ćelije. Avokado je tropsko voće, ali se u ishrani najčešće koristi, za razne salate i predjela, kao povrće. Vrlo je kaloričan pa ga pažljivo konzumirajte. Tanko iseckane kriške avokada na sendviču daće mu potpuno novi sloj ukusa.

Povezano: Avokado – All-in-one beauty voćkica

avokado

Indijski orah

Ove velike grickalice, zato što su hrskave i slane, leče mnoge žudnje. Za one koji pokušavaju da se reše suvišnih kilograma, preporučuju se u svakom obroku, ali u manjim porcijama, zbog zadovoljavajuće kombinacije proteina i masti. Nizak nivo cinka povezana je sa anksioznosti i depresijom, a indijski orah je posebno dobar izvor cinka. Budući da naša tela nemaju načina čuvanja cinka, važno je da ga unesemo u organizam po malo svaki dan.

Čaj od kamilice

Cvetovi kamilice su tako lepi, poput sićušnih belih rada. Kamilica dovodi do značajnog pada simptoma anksioznosti, a podiže nivo glicina u telu (aminokiseline koja opušta nerve i mišiće). Pored smanjivanja stresa, čaj od kamilice obezbeđuje siguran san. Naviknite se da popijete šolju čaja od kamilice svako veče: isključite TV, kompjuter i telefon i provedite kraj dana u miru.

Beli luk

Poput mnogih biljaka i beli luk je prepun snažnih antioksidanata koji neutrališu slobodne radikale (čestice koje oštećuju ćelije, uzrokuju bolesti i podstiču starenje) i mogu smanjiti ili čak sprečiti neka od oštećenja koja su slobodni radikali izazvali vremenom. Beli luk sadrži alicin, odličan u borbi protiv srčanih bolesti, raka, pa čak i prehlada. Pošto stres slabi naš imuni sistem, potrebna nam je namirnica poput belog luka koji možete dodati slobodno svim obrocima.

Čokolada

Osim zdravih antioksidanata u ovoj poslastici, koji pozicioniraju čokoladu na vrh hrane koja je zdrava za srce, čokolada neosporno utiče i na raspoloženje. U umerenim količinama, čokolada zapravo čini da se osećate bolje. Tamna čokolada, naročito, snižava krvni pritisak, obezbeđujući osećaj smirenosti. Sadrži više polifenola i flavonola (dve važne vrste antioksidanata) od nekih voćnih sokova. Možete bezbedno priuštiti sebi tamnu čokoladu kao užinu jednom nedeljno, ostajući i dalje fit.

Povezano: 10 namirnica koje zadržavaju sitost, a ne goje!

cokolada

 

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!