5 zdravih napitaka koji zamenjuju KAFU

By  |  0 Comments

Da pogodimo: jedna od vaših novogodišnjih odluka bila je i da smanjite (ili čak izbacite?) kafu? Iako je kafa omiljeno go-to jutarnje piće za mnoge, čak 95 mg kofeina koji se nalaze u svakoj šoljici nas mogu učiniti nervoznim i uznemirenim. Za neke kafa uzrokuje digestivne probleme i glavobolje. Ako ste rešili da krenete sa zdravijim životom, barem jednu kafu dnevno (od 2, 3 koje pijete) zamenite nekim od ovih napitaka!

Zamena za kafu koju ćete voleti!

Ove ukusne, a zdrave varijante napitaka su idealne da njima započnete dan – a bogate su vitaminima i antioksidantima, što znači da će vas razbuditi bez efekata drhtanja i uznemirenosti. Isprobajte neku od ovih zdravih alternativa!

#1: Zeleni čaj

Ne možete da izdržite dan bez jutarnjeg boost-a? Probajte da jutarnju kafu zamenite šoljicom sveže skuvanog zelenog čaja, koji sadrži malo manje kofeina od kafe, što znači da će vas pokrenuti, ali bez neprijatnih efekata. Ovaj zdrav napitak je pun katehina, antioksidanata koji se bore protiv bolesti, i starenja organizma. Za najbolji efekat, odaberite japanski „matcha“ zeleni čaj, koji se dobija parenjem, sušenjem i mlevenjem listova zelenog čaja u fini zeleni prah. Zapamtite da se sve vrste zelenog čaja pripremaju sa vodom koja ne sme da proključa (70-80 stepeni C).

Povezano: Matcha čaj – ultimativni anti-age napitak!

zamena za kafu

#2: Kafa od cikorije

Starinska, ali dobra alternativa kafi je kafa od korena cikorije. Ukus je sličan kafi, ali ne sadrži kofein. Cikorija je odičan izbor inulina – vlakna koje potpomaže proces zdravog varenja, tako što stimuliše rast zdravih bakterija laktobacila. Stimuliše žučnu kesu da proizvodi više žuči, pa time pomaže varenju masnoća. Ako ste trudni ili dojite – nemojte je piti, jer nema dokaza da je bezbedna u ovim stanjima.

Skuvajte kafu od cikorije na sledeći način: 2 kašike mlevene cikorije dodajte u 180 ml ključale vode, baš kao što biste pripremii kafu.

zamena za kafu

#3: Chai napitak

Ovaj napitak je poreklom iz Indije, i obično se pravi od bogatog crnog čaja, mleka i raznih začina poput cimeta, đumbira ili kardamoma. Vruća šoljica chai-a će pomoći da preživite popodnevnu pospanost. Osim što ćete uneti mnogo manje kofeina, bogata kremaste tekstura će „prevariti“ um da zapravo pijete kafu!

Usitnite u avanu začine: đumbir, štapiće cimeta, klinčiće, kardamom. Dodajte šolju vode u to i pustite da proključa. Posle toga smanjite vatru i krčkajte još 10 minuta. Skinite sa vatre i ubacite kesicu crnog čaja da stoji 5 minuta. Dodajte šećer i mleko, i neka čaj ponovo proključa, mešajući dok se šećer ne rastvori.

zamena za kafu

#4: Zeleni smoothie

Ubacite više poveća u vašu ishranu, tako što ćete svako jutro umesto kafe popiti svež smuti od voća i povrća. Eksperimentišite sa kombinacijom vaših favorita, ili otkrijte recepte na internetu! Ubacite u blender spanać, kelj, mango, borovnice, banane! Ohlađeni smuti je odličan način da se razbudite ujutru, jer vitamini i antioksidanti daju boost energije! Ubacite još alge, spilurinu, ovsene pahuljice i kašičicu meda za gustinu i sladak ukus!

zamena za kafu

#5: „Zlatno“ mleko

Zlatno mleko je bogata, bez-kofeinska zamena za kafu. Ovaj topli napitak sadrži začine koji razbuđuju poput đumbira, cimeta, kurkume i crnog bibera. Ostali česti sastojci su kardamom, vanila i med. Osim što daje prelepu zlatnu boju napitku, kurkuma ima jaka protiv-upalna dejstva, crni biber stimuliše telo da upije kurkumin, kao i masnoća. Zato koristite punomasno mleko za ovaj napitak.

U tiganj uspite šolju mleka, pola kašičice kurkume, 1/4 kašičice cimeta, 1/8 kašičice đumbira u prahu i prstohvat bibera. Opcionalno dodajte med po želji. Zagrejte smesu na niskoj ka srednjoj vatri, mešajući, da ne zagori. Kada se tečnost dovoljno tagrejala, prespite je u šolju u uživajte!

zamena za kafu
Pročitajte još i: Kao iz kafića – 5 recepata za najukusniju kafu

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *