5 vitamina i minerala koji su sve više potrebni vašem telu s godinama

vitamini i minerali

Od trenutka kada smo rođeni, našim telima je potreban određen set nutrijenata, kako bismo mogli neometanono rasti i funkcionisati. Iako tačne količine potrebnih vitamina i mierala variraju sa godinama i fazama života, sama potreba za ovim nutrijentima ne prestaje. Starenje je prirodan proces koji se medicinski dešava posle 25. godine života, a kako bismo pomogli organizmu da se bolje izbori sa njim, potrebno je da unosimo više zdravih namirnica, ali i određenih vitamina i minerala. Vaše telo s godinama traži sve više određenih nutrijenata, a evo koji su to!

Ovi vitamini i minerali su potrebni vašem telu s godinama

#1: Magnezijum

Magnezijum igra vašu ulogu u stvaranju kostiju i proteina. On takođe stabilizuje i reguliše nivo šećera u krvi. Iako mnogo namirnica sadrži magnezijum, i dalje 1 od 3 osobe neće uneti potrebnu količinu magnezijuma u dnevnu ishranu. Deficit magnezijuma se može pripisati lošoj ishrani, ali i određenim lekovima za dugoročna zdravstvena stanja, koja su odgovorna za snižavanje nivoa magnezijuma.

Prirodni izvor magnezijuma su: semenke bundeve, chia semenke, bademi, spanać, indijski orasi, ovas, avokado, smeđi pirinač.

#2: Probiotici

Probiotici se odnose na “dobre” bakterije koje rade da naš digestivni sistem bude zdrav, da nas zaštitti od alergija i smanji neželjeno gojenje, posebno odnos struk-kukovi kod žena. Osim toga, probiotici pružaju osnovnu podršku u zaštiti protiv sindroma iritabilnih creva.

Prirodni izvori probiotika su: jogurt, kefir, kimči, meki sirevi, miso supa.

namirnice bogate probioticima

#3: Kalcijum

S godinama, počinjemo da mnogo više gubimo kalcijum nego što ga apsorbujemo. Na primer, žene preko 50 godina bi trebalo da uzimaju oko 20% više kalcijuma nego ostali odraslih. Prirodni izvori kalcijuma su: kelj, mleko, sir, jogurt, chia semenke, sardine, losos iz konzerve, pasulj i sočivo.

Povezano: 10 namirnica koje telu pomažu da stvori kolagen za kožu

#4: Omega-3 masne kiseline

Ovo su “dobre” masnoće i esencijalne su za zdravlje očiju i mozga. One štiti od bolesti poput Alchajmerove, artritisa i slepila. Prirodan izvor omega-3 masnih kiselina su: skuša, losos, chia semenke, lešnici.

#5: Vitamin D

Vitamin D pomaže našim mišićima, nervima i imunom sistemu kako bi bolje funkcionisali, i igra ažnu ulogu u absorpciji kalcijuma. Iako smatramo da je dovoljno da sedimo na sunčanoj klupi u parku (uz SPF kremu, podrazumeva se), kako bismo upili vitamin D – doktori otkrivaju da naše telo s godinama sve manje može da konvertuje vitamin D iz sunca. To znači da ga moramo unositi kroz ishranu, ali i suplemente (u dogovoru sa lekarom). Prirodan izvor vitamina D su: žumanca, pečurke, sir, tuna.

namirnice bogate vitaminom D

Pročitajte još i: Najbolji suplementi za jesen – Povratite energiju i ojačajte imunitet

error: Content is protected !!