7 najgorih saveta za dijetu koji se sigurno pridržavate

Pošto živimo u modernom dobu koje akcenat stavlja na mršavo i fit telo, okruženi smo najrazličitijim planovima dijeta, prerađenom hranom, a sam Internet je prepun dijametralno suprotnih saveta za dijetu. Nije ni čudo što smo često zbunjeni kada je reč o zdravom načinu ishrane za gubitak kilaže. U moru tih saveta, izdvojili smo 7 najgorih, koji ste se sigurno pridržavali u nekom trenutku!

Najgori saveti za dijetu

Najgori savet #1: Ugljeni hidrati su loši

Tokom ere ’80-ih godina, masnoće su bile najveći neprijatelj dijete, a za današnje milenijalce, neprijatelj su ugljeni hidrati. Ova vrsta nutrijenata ima veoma lošu reputaciju, a zapravo one namirnice koje zaslužuju da ih izbegavate su prerađene žitarice. Postoji velika nutritivna razlika između integralnih i rafinisanih žitarica. Rafinisanim žitaricama (belo brašno, beli pirinač) fali 2 od 3 dela zrna, koje sadrže najveći deo nutritivnih sastojaka.

Najgori savet #2: Šećer iz voća je loš kao i onaj iz slatkiša

Izbacivanje voća zbog viška šećera je čest savet za dijetu. Istina je da voće sadrži šećer, i da određene vrste voća mogu uzrokovati skok šećera u krvi, ali većina osoba će imati koristi od voća u ishrani. Nije isto da pojedete voćku (čak i onu sa visokim glikemijskim indeksom), i da pojedete gumene bombone. Voće, osim šećera, sadrži vitamine, minerale, vodu i vlakna, koja vas čine sitim. Konzumirajte razumne porcije voća i nećete imati problem.

Najgori savet #3: Namirnice obeležene sa “light” ili “diet” nisu kalorične

Milenijalci su odrasli sa zamenom za šećer u prerađenoj hrani. Setite se “sugar-free” slakiša sokova, čipseva sa smanjenim kalorijama itd. Ove opcije se čine odličnim na prvi pogled – dobijate ukus, ali bez kalorija. Ali nije sve tako jednostavno. Ove zamene za šećer zapravo čine da ga još više želimo, što posledično ugrožava svaki plan zdrave ishrane. Nutricionisti predlažu da zamenite diet-kolu sa kiselom vodom sa malo voća, i slatkiše “bez šećera” sa crnom čokoladom ili voćem.

Najgori savet #4: Kada želite da resetujete telo, idite na detox sokovima

Ako neku reč možemo povezati sa modernim dijetama – to je detox! I to ne bilo kakav detox, već onaj koji se zasniva na unošenju sokova i smutija, koji će nas “očistiti” od toksina iznutra. Dijeta sokovima se zasniva na koncentrisanju nutrijenata iz hrane u tečnoj formi. Ipak, na ovaj način ne dobijate ni proteine ni vlakna koji su potrebni za detoksifikaciju tela. Ovaj plan detox-a nije održiv, a može biti i opasan po organizam.

Povezano: 8 razloga zašto vaša dijeta ne funkcioniše

Najgori savet #5: Preskočite obrok da izgubite kalroije

Sigurno ste bezbroj puta čule savet da preskočite večeru, kako biste izgubile kilažu. Ovo zapravo može dovesti do potpuno suprotnog efekta! Preskakanje obroka neće drastično smanjiti broj kalorije koje unosite, jer će ova praksa naterati telo da misli da ono gladuje. Na taj način, organizam će se okrenuti svakom izvoru energije koji mu je dostupan, da bi “preživeo”, što će biti prvi znak tiroidnoj žlezdi da upori metabolizam. Tako se gubitak kilograma neće desiti. Osim toga, sutradan ćete često nadoknaditi preskočen obrok sa duplim unosom kalorija, što opet podriva dijetu.

Najgori savet #6: Smanjite masnoće da biste smršali

Low-fat dijete su bile veoma popularne, jer su nas navodile da moramo izbaciti masnoće iz ishrane, kako bismo gubili kilograme. Low-fat namirnice, zapravo sadrže dodati šećer ili aditive, kako biste imali osećaj i ukus koji daje masnoća. Tokom ovog procesa, gube se mnogi nutrijenti iz namirnica. Zato izbegavajte low-fat namirnice, a u ishranu uvedite “zdrave” masnoće, koje organizmu daju energiju, poput kokosovog ulja, ulja grožđanih koštica itd.

Najgori savet #7: Ne smete uneti više od 1200 kcal na dan

Ovaj mit implicira da su sve kalorije jednake, i da bez obzira šta konzumirate tokom dana, broj kalorija ne sme biti veći od 1200, kako biste gubili kilažu. Kada se limitirate na ovu brojku, mogu se desiti dve stvari:

  • Gubite kilažu jer drastično smanjujete unos kalorija: gubitak kilaže se neće nastaviti, ako nemate izbalansirane nutrijente koji su potrebni telu. Ako npr. jedete samo hleb i čokoladu, ali u količini ispod 1200 kcal, vašem telu će nedostajati nutrijenti koji će održavati težinu.
  • Vaše telo odlučuje da ste u stadijumu “gladovanja”: 1200 kcal je nedovoljno da održi sve funkcije vašeg tela, i zato će sačuvati svu energiju koja mu je potrebna. Stoga se gubitak kilaže neće desiti.

Pročitajte još i: “Clean-eating” dijeta – zdrava ishrana za sve

error: Content is protected !!