8 razloga zašto vaša dijeta ne funkcioniše

By  |  0 Comments

Svi znamo taj osećaj: danima ste na dijeti, trudite se da ispoštujete sve zahteve – a vaga pokazuje tek 500 grama manje. Najverovatnije greška nije u vašem nedostatku volje i motivacije, već u najčešćim greškama prilikom dijete. Zato vam donosimo 7 iznenađujućih razloga zašto vaša dijeta ne funkcioniše!

8 grešaka koje pravite prilikom dijete

1. Ne jedete dovoljno

Iako deluje paradoksalno – ako dnevno unosite manje od 1200 kalorija, ne samo da ne dobijate potrebne nutrijente, već vaše telo usporava metabolizam, kako bi što duže zadržalo dragocene kalorije. Takođe, ako preskačete obroke sa idejom da ćete smršati – to je velika greška! Vaše telo će onda pretpostaviti da je količina hrana oskudna i usporiće sagorrvanje zaliha (prema evouciji). Naime, jutarnji obrok vam je potreban kako bi telo znalo da je OK da sagoreva kalorije. Na taj način, sa jakim obrokom, podstaćićete metabolizam da radi.

calorie tot of food

2. Vežbanje nagrađujete hranom

Sagorevanje 300 kalorija tokom treninga je povod za slavlje – ali to ne znači da se „častite“ visokokaloričnom poslasticom. Najverovatnije je da ćete zapravo uneti više kalorija nego što ste vežbanjem sagoreli. Čak i ako vežbate da održite već postignutnu kilažu – i dalje pazite na kalorije.

Povezano: 5 stvari koje vam niko nije rekao o mršavljenju

3. Pijete dijetalna pića

Ako mislite da su dijetalna pića sa 0 šećera idealna za dijetu – varate se! Ukus nečeg slatkog bez kalorija može uzrokovati da vaše telo zadržava kalorije kao masti. Veštački zaslađivači zapravo podižu nivo insulina, a spuštaju nivo šećera u krvi. Ovo je okidač za glad, a ujedno skladišti kalorije u masne ćelije. Takođe, veštački zaslađivači ne rešavaju želju za slatkim na duže vreme – možda ćete posle dijetalne Koka-kole poželeti i čokoladicu.

coca cola in resturant

4. Ne pratite dijetu uz pomoć aplikacija

Već znate da, zapisivanjem svega što pojedete, automatski smanjujete unos kalorija, jer ste svesni svakog unetog zalogaja. Ali, da li ste znali da korišćenje digitalnog programa ili aplikacije može značajno povećati vaše šanse da uspete u dijeti? Istraživanja su pokazala da su oni koji su se logovali svakodnevno u popularne aplikacije koje prate gubitak kilograma, bili u 3 puta većoj verovatnoći da skinu kilažu od onih koji su progres beležili na papiru.

5. Potpuno ste izbacili masti ili ugljene hidrate

Striktno izbacivanje samo jedne grupe namirnica, poput masti li ugljenih hidrata može da vas ostavi bez nutrijenata koji su vam potrebni za energiju. Trik u efikasnoj dijeti je raznovrsna ishrana koja uključuje zdrave masti i dobre ugljene hidrate kao što je voće. Zapravo, osobe koje imaju niske zalihe kalcijuma i vitamina C (na low-carb i low-fat dijetama), imaju mnogo veću šansu da nabace višak na stomaku. Ono što je problem kod ovih dijeta je što nisu održive na duži period – retke su osobe koje mogu da se odreknu peciva, testenine, voća ili masti na duži period.

Food with Omega-3 fats

6. Jedete prevelike porcije „zdrave hrane“

Mnoge osobe na dijeti su žrtve tzv. zdravstvenog halo efekta. Naime, oni konzumiraje previše kolarija od namirnica za koje misle da su zdrave. Dobar primer je avokado – pun zdravih masnoća. Ali on sadrži mnogo kalorija, tako da ga morate jesti umereno. Zapamtite – svaka namirnica, ako se previše konzumira, dovodi do gojenja – ma koliko da je zdrava.

Povezano: Ukusne kombinacije namirnica koje NE GOJE

7. Ne planirate obroke

Lako je misliti da nije teško hraniti se zdravo – sve dok se životne obaveze ispreče. Porodice sa ubrzanim rasporedom su u većoj verovatnoći da usput pokupe fast food ili grickalice, ali ove navike uz kombinaciju velikih porcija vode do gojenja. Zato je praktično da skuvate velike količine nekog jela i da ga zamrznete za kasnije kako ne biste kuvali od nule svako veče. Vikendom isplanirajte šta ćete jesti naredne nedelje, i tako će vam biti lakše i da kupujete namirnice. Ako vas dočeka prazan frižider po povratku s posla – eto iskušenja za brzom hranom!

Pretty woman checking grocery list

8. Ne vežbate

Izbalansirana ishrana je samo jedan aspekt postizanja željene težine. Ono što je vrlo važno je fizička aktivnost. Ako unosite manje kalorija, a ujedno se manje krećete – sagorevaćete manje kalorija. Ovo je još jedan razlog da ne uskratite drastično kalorije: potrebna vam je energija da biste vežbali. Naravno da samo vežbanje nije dovoljno da skinete kilograme, ali je isto važno za opšte zdravlje i ubrzavanje metabolizma.

Pročitajte još i: 10 super saveta da SMANJITE kilažu tokom 10 dana

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!