Dukanova dijeta: Francuski način mršavljenja

By  |  0 Comments

Dukanova dijeta predstavlja režim ishrane koji je koncipiran u Francuskoj pre oko jedne decenije i to kao rezultat dugogodišnjeg istraživanja tamošnjeg nutricioniste i doktora Pjera Dukana, po kojem dijeta nosi naziv.

Popularizaciji ove dijete, koja je najpre bila popularna među francuskinjama, doprinelo je objavljivanje istoimene knjige, dakle knjige „Dukanova dijeta“ na engleskom jeziku. Ova knjiga, pa samim tim i dijeta, za kratko vreme je postala popularna među holivudskim glumicama i upravo ta činjenica je zaslužna što je Dukanova dijeta sada poznata i cenjena širom sveta.

Šta treba da znate o Dukanovoj dijeti?

Ono što je karakteristično za Dukanovu dijetu, jeste to da se ona sastoji od ukupno četiri faze, od kojih svaka podrazumeva jasno koncipirana pravila ishrane.

Više o tim pravilima, pročitajte u nastavku teksta.

Prva faza Dukanove dijete

Prva faza Dukanove dijete, kao što se lako može zaključiti predstavlja fazu sa kojom se ova dijeta započinje. Trajanje prve faze, u zavisnosti od broja kilograma koje želite da izgubite, treba da traje najduže deset dana i za to vreme možete da izgubite od tri i po do pet kilograma.

Da bi se ova faza pokazala kao efikasna, pravilo kojeg treba da se pridržavate, jeste da za sva tri dnevna obroka koristite isključivo proteinske namirnice, a da u potpunosti izbacite namirnice koje sadrže ugljene hidrate. Takav režim, odnosi se i na unos tečnosti, pa je neophodno da u pomenutom periodu strogo izbacite bilo kakve zaslađene napitke, mleko ili sokove. Preporučeno je da pijete isključivo vodu i čajeve bez šećera ili drugih zaslađivača.

Tačno definisana preporuka o količini hrane koju ćete uneti ne postoji, ali se preporučuje da obroci budu obilni tek toliko koliko je potrebno da utolite glad.

Druga faza Dukanove dijete

Druga faza Dukanove dijete, sledi odmah nakon završetka prve faze i podrazumeva period od dve do tri nedelje, opet u zavisnosti od broja kilograma koje želite da izgubite.

U ovoj fazi, pravila su nešto drugačija, ali takođe jasno i precizno koncipirana.

Konkretno, u drugoj fazi Dukanove dijete, potrebno je da se i dalje držite pravila koja su svojstvena prvoj fazi, ali da svaki drugi dan (nikako ne svaki dan), u ishranu ubacite i sveže ili bareno povrće koje ne sadrži skrob. Što se tiče unosa tečnosti, ostaje ista preporuka kao u toku prve faze.

Povezano: 10 namirnica koje zadržavaju sitost a ne goje!

Treća faza Dukanove dijete

Treća faza Dukanove dijete, sledi odmah nakon završetka druge faze i traje od tri do četiri nedelje. Kada stignete do ove faze, rezultati sprovođenja dijete u predhodne dve faze, trebalo bi da su već jasno uočljivi i ova faza bi trebalo da vam posluži kao metod da te rezultate održite, odnosno da ne vratite kilograme.

U trećoj fazi, režim ishrane ostaje isti kao u drugoj fazi, s tim što je dozvoljeno da ga na dnevnom nivou obogatite sa najviše dva parčeta integralnog hleba i sa voćnom užinom.

U ovoj fazi, dovoljno je i da jednom nedeljno imate takozvani „slobodan dan“, odnosno dan kada je dozvoljen i unos namirnica koje sadrže ugljene hidrate i kalorije.

I u ovoj fazi i dalje važi ista preporuka o unosu tečnosti.

Četvrta faza Dukanove dijete

Četvrta faza Dukanove dijete, sledi odmah nakon završetka treće faze i to je ujedno najlakša faza koja traje od tri do četiri nedelje. U okviru ove faze Dukanove dijete, potrebno je da se jednom nedeljno pridržavate pravila prve faze, a da svim ostalim danima poštujete pravila treće faze.

Povezano: Kako da smršate zdravo?

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!