Kako da ujutru ustajete RANIJE: 8 saveta koji će vam pomoći

By  |  0 Comments

Ako ste noćna sova i spavalica koja ceni dremku do 11h ujutru, onda znate da je rano ustajanje jedna od najtežnih navika. Jako je teško izboriti se sa „grogi“ osećajem koje nosi jutro i leći na vreme, kada smo okruženi digitalnim distrakcijama. Sigurno ste čuli za sve benefite ranog ustajanja, koje vam tako produžava dan i omogućava da više vremena posvetite sebi i vašem produktivnom radu. Zato smo skupili najbolje savete kako da i vi postanete jutarnja ptičica, bez da zamrzite budilnik!

Kako da ustanete na prvi zvuk alarma?

#1: Ne pravite drastične promene

Ovu veliku životnu promenu započnite tako što ćete se buditi za početak svega 15-30 minuta ranije nego uobičajeno. Dopustite svom telu da se naviknte kroz nekoliko dana. Potom, počnite da se budite još 15 miuta ranije. Radite ovo postepeno, dok ne stignete do onog vremena koje je vaš cilj, bilo da je to 6h, 7h ili neko drugo.

#2: Alarm postavite što dalje od kreveta

Ovo je jedan od najstarijih trikova, ali verujte da radi! Kako biste sprečili udaranja „snooze“ dugmeta na alarmu, jednostavno, uveče podesite alarm i postavite ga na drugi kraj sobe. Moćićete da ga čujete, ali ujedno moraćete da se podignete iz kreveta i odšetate, kako bite ga ugasili. Ovo je sasvim dovoljno da se razmdate i ne vratite više u krevet.

ranije budjenje uz alarm

#3: Lezite ranije

Možda ste navikli da ostajete budni do kasno, ali znajte da je jedan od glavnih „tajni“ ranog ustajanja zapravo – rani odlazak u krevet. U današnjem digitalnom dobu, lako je da nam digitalni uređaju odvuku pažnju (smartfon, televizor, računar…). Čak i ako vam se ne spava u 22h, naterajte sebe da legnete u krevet, odložite sve uređaje i čitajte knjigu. Ako ste zaista umorni, zaspaćete vrlo brzo uz čitanje.

Povezano: 5 saveta za lakše buđenje tokom zime

#4: Napravite ritual od odlaska u krevet

Neka spavanje uveče postane jedna od vaših omiljenih radnji: izgradite čitav ritual oko toga, u kojem ćete uživati. Nabavite novu pidžamu, novu posteljinu, dobro provetrite sobu, naprskajte umirujući sprej od lavande za dobar san. Popijte šolju toplog čaja i pogasite sve uređaje u sobi. Ušuškajte se i oslobodite um svakog preteranog razmišljanja i tenzije. Ovo će vam pomoći da ujutru ranije ustanete.

#5: Napravite jutarnje rituale u kojime ćete uživati

Ako ste od onih ljudi koji računaju koliko im najmanje vremena treba ujutru pre izlaska iz kuće, vreme je da to promenite! Počnite da ustajete ranije, kako biste sebi dopustili da imate „vreme za sebe“ pre odlaska na posao ili fakultet. Lagano ustanite i obavite jutarnju toaletnu rutinu – ako uživate u mazanju seruma i krema, neka to bude vaša „mala radost“ ujutru.

Potom, dajte sebi vremena da popijete na miru kafu, čaj ili limunadu, dok gledate omiljeni Youtube video. Sedite sami sa sobom u tišini, tok posmatrate dan koji se budi. Tek kada budete uživali u jutru pre odlaska na posao, počećete da se budite bez problema.

Povezano: 4 načina kako da vam nega lepote može pomoći da se opustite

ispijanje kafe

#6: Uveče pripremite sve za sutra

Kako biste jutro maksimalno iskoristili za uživanje u sebi i vašem ritualu, uveče treba da pripremite sve što možete. Odaberite odeću za sutra, ispeglajte je, pronađite adekvatne aksesoare, obuću itd, operite kosu i navijte je na viklere. Naseckajte voće za jutarnji smuti, pripremite sve što možete da doručak – unapred. Tako ujutru nećete morati da razmišljate o ovim stvarima, i ostaće vam više vremena za uživanje natenane.

#7: Pronađite neki cilj za rano ustajanje

Slažemo se da je jako teško ustajati rano, ako za to nemate razloga. Ukoliko spadate u tu grupu koja nema jutarnje obaveze, napravite ih! Posvetite to vreme ujutru sebi, za neki projekat ili usavršavanje koje želite da završite (bilo da je to učenje jezika, odlazak u teretanu, pokretanje biznisa, video-lekcija za neki kurs, istraživanje za rad…).

Takođe, ovo jutarnje vreme možete posvetiti i igranju sa vašom decom ili za zajedničke trenutke sa partnerom. Više nemate izgovor da nemate vremena!

#8: Nabavite kućnog ljubimca

Odgovornost je možda najveći pokretač za rano ustajanje. Ukoliko nemate malu decu koja će vas svakako rano probuditi, onda je možda dobra ideja da nabavite psa ili mačku. Nema bolje motivacije za ustajanje od gladne mačke ili psa koji mora da obavi nuždu. Zato podesite sebi alarm da svako jutro u 6.00h izvodite psa u šetnju ili pripremate obrok za mačku. Kada navikete ljubimca na isti tajming, posle će vam sam to i tražiti.

Pročitajte još i: Večernja nega kože – pripremite je za beauty sleep


Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!