Saveti za letnju ishranu: 5 nutritivnih grešaka za izbegavanje

By  |  0 Comments

Leto je period godine kada mnogi od nas postanu „plen“ letnjih vrućina, koje mogu dovesti do različitih problema: od benignih, poput glavobolja, mučnika, pa sve to onih ozbiljnih, poput dehidratacije, dijareje, ili sunčanice. Zato bi trebalo da mnogo više pažnje obratite na ishranu, jer ona može olakšati ili otežati vaše zdravstvene probleme tokom leta. Ono što jedete je od ključne važnosti za zdrav um i telo. Zato vam u nastavku otkrivamo 5 najčešćih nutritnih grešaka koje pravite preko leta, a mogu katastrofalno uticati na vaše zdravlje.

Greške u letnjoj ishrani

Nutritivni zahtevi našeg tela su različiti za svako godišnje doba, a tokom leta, u ishranu morate uključiti namirnice koje su lagane i neopterećujuće za stomak. Dodatno, ove namirice vas moraju štitit od dehidratacije i održati optimalni nivo energije. Ako vam je često muka ili se osećate loše tokom letnjih dana, možda pravite neku od sledećih grešaka

#1: Pijete ledenu vodu posle dana na suncu

Ovu grešku smo svi napravili barem jednom u životu: posle celog dana na Suncu, u potrazi smo za ledenom flašom vode, koju ćemo popiti na iskap i momentalno ugasiti žeđ! Velika greška! Konzumiranje ledene vode posle celog dana na suncu može šokirati vaš sistem, a rezultat su bolno grlo i digestivni problemi. Radije pijte vodu koja je tek 20 minuta provela u frižideru.

pijenje vode

#2: Pijete previše kafe

Kofein dehidrira organizam, zbog svojih diuretičkih svojstava. Ispijanje previše kafa ili čaja (crnog ili zelenog), može zadati glavobolje i učiniti da se osećate dehidrirano i bez energije. Zato se radije fokusirajte na biljne čajeve ili kafu bez kofeina.

Povezano: Letnje osveženje bez kalorija – 7 recepata za „infused water“

#3: Pijete previše slatkih sokova

Većina kupovnih sokova i osvežavajućih napitaka sadrži ogromne količine šećera, koji privremeno može povećati vaš nivo energije, ali rezultat nakon par sati je – ogroman pad iste. Zato izbegavajte konzumiranje kupovnih sokova, i radije iscedite sveže voće ili napravite „infused water“.

#4: Idete na nagle dijete

Tokom leta, veliki je pritisak na žene da imaju određeni tip tela – mnogo se priča o „summer body“ konceptu i mršavljenju za leto. Ovo može gurnuti ljude u nagle dijete, koje obećavaju magičan gubitak kilograma za kratko vreme. Nagle dijete tokom leta mogu dovesti do glavobolja, mučnine, dijareje i sveopšte slabosti organizma. Umesto ovih dijeta, radije prigrlite zdrav način ishrane, kako biste se osećali punim energije i sveže.

letnja dijeta

#5: Izbegavate jaja, ribu i piletinu

Postoji pogrešno uverenje da jaja, riba i piletina generišu preteranu toplotu u telu, i zato se izbegavaju tokom leta. Ovo nije tačno! Sve tri namirnice su bogate proteinima, koji su važni za održavanje zdrave težine tokom leta. Možda bi trebalo da ograničite porcije masnijeg mesa poput jagnjetine, govedine i svinjetine tokom leta.

Pročitajte još i: 8 zdravih letnjih namirnice koje tope kilograme!



Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!