Obratite pažnju na ove znakove tokom vežbanja

By  |  0 Comments

Obilno znojenje, otežano disanje, bolovi u mišićima – sve su to znakovi efikasnog treninga. Ipak, tokom vežbanja postoje znakovi koje vam telo šalje na koje treba da obratite pažnju – pružite vašem telu dovoljno izazovan, ali odgovarajući trening bez rizika od povreda.

Naporan trening može biti veoma opasan, zato oprezno – ne želite da se onesvestite tokom vežbanja. Slušajte vaše telo, ne preterujte i obratiti pažnju na znakove koje vam telo šalje tokom vežbanja!

5 znakova koje telo šalje tokom vežbanja

Grčevi u mišićima

Tačan uzrok može da varira u zavisnosti od pojedinca, ali grčevi u mišićima su često signal dehidratacije, toplotnog udara ili preopterećenja. Obratite pažnju na jačinu grčeva, kao i njihovo trajanje kako biste pronašli najbolji način suočavanja s njima. Grč koji ne jenjava posle kraćeg hlađenje i pravilne hidratacija ne treba zanemariti. Vaši mišići verovatno vape za pomoć zato što ste se preforsila.

Povezano: 9 vežbi koje sagorevaju više kalorija od trčanja!

Bočni bolovi

Bočni bolovi se javljaju najčešće tokom trčanja (iako se mogu pojaviti i tokom drugih kardio vežbi, takođe). Oštar bol se javlja usled prejedanja, nejednakog disanja, dehidratacije ili preopterećenja. Možete ga sprečiti ili smanjiti sa odgovarajućim zagrevanjem, pravilnim položajem tela i balansiranjem elektrolita pre i tokom treninga. Međutim, ako se bol širi nagore, prema levom ramenu, odmah se obratite lekaru jer bi mogao biti signal za srčani udar.

Drhtavi mišići

Sigurno vam se nekad desilo da vam se mišići tresu npr. prilikom dizanja tegova ili kada radite sklekove. Drhati mišići su česta pojava tokom teškog treninga. Blago drhtanje mišića može biti znak da ste dostigli tačku umora koja vam daje ekstra snagu i izdržljivost da finiširate trening. S druge strane, ako ne možete da kontrolišete pokrete ili da održavate pravilan položaj tokom vežbanja, vreme je za pauzu dok napor u mišićima ne popusti. Ako vam mišići drhte pre početka treninga ili tokom laganog treninga krivi su nizak nivo šećera u krvi i dehidratacija.

Povezano: Uticaj vode na lepotu!

Vrtoglavica

Dehidratacija, toplotni udar ili nizak nivo šećera u krvi mogu izazvati osećaj vrtoglavice, kao i prebrzo dizanje iz čučnja, menjanje položaja tela prilikom dizanja tegova ili nepravilno disanje tokom treninga. Ukoliko ste inače zdravi i u dobroj formi, a redovno tokom vežbanja osećate vrtoglavicu, obavezno se obratite medicinskom stručnjaku. Ritam udisaja i izdisaja tokom treninga treba da bude ujednačen inače nećete imati snage da vežbate kako treba.

Mučnina ili povraćanje

Neki ljudi osećaju mučninu tokom treninga, dok se drugima sloši posle vežbanja. Mučnina može biti reakcija na intenzitet treninga, ali najčešći uzroci su pad šećera u krvi, manjak kondicije i dehidratacija. Ako vam se stomak uznemiri, a znate da vam nije muka zbog onog što ste pojeli (ili niste jeli), telo vam signalizira da smanjite intenzitet treninga.

Važna napomena: Pošto smo svi drugačiji, informacije koje smo podelili s vama ne trebate tumačiti kao medicinske savete. Obratite pažnju na signale vašeg tela i odmah i ako je potrebno potražite odgovarajuću medicinsku pomoć.

Povezano: 3 stvari koje NIKAKO ne treba da radite ako želite da SMRŠATE!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!