„Sirtfud“ dijeta: Mršavite uz zeleniš i tamnu čokoladu!

By  |  0 Comments

Kada smo se konačno vratili u normalan tempo života, posle karantina, svima je prva misao: kako skinuti nagomilane kilograme viška? Pošto je letnja sezona neumitno približava, možda ćete želeti da korigujete ishranu, kako biste skinuli višak. Danas vam predstavljamo tzv. „Sirtfud dijetu“, način ishrana, koji je navodno pomogao pevačici Adele da smrša čak 45 kg! U nastavku saznajte sve o ovoj dijeti!

Šta je „sirtfood“ dijeta?

„Sirtfud“ dijeta je nastala 2016. godine, a i dalje je ostala „vruća“ tema u svetu mršavljenja. Ovu dijetu su razvili dvoje poznatih nutricionista koji rade za jednu privatnu teretanu u Velikoj Britaniji. „Sirtfud“ dijeta se bazira na aktiviranju određenih proteina u telu, koji se nazivaju sirtuini. Oni štite ćelije tela od „umiranja“ kada su pod stresom, i regulišu upale, metabolizam i proces starenja. Smatra se da sirtuini utiču na telo da sagoreva mast i ubrzavaju metabolizam, tako da je rezultat dijete – gubitak od skoro 3 kg nedeljno, dok se mišićna masa i dalje zadržava.

Određene biljne supstance mogu da povećaju nivo sirtuina u telu, a hrana koja ih sadrži se naziva „sirtfoods“ (otud i naziv dijete).

zdrava ishrana

Koje namirnice aktiviraju sirtuine?

  • kelj
  • crno vino
  • jagode
  • crni luk
  • soja
  • peršun
  • ekstra devičansko maslinovo ulje
  • crna čokolada (85% kakao)
  • zeleni matcha čaj
  • heljda
  • kurkuma
  • orasi
  • citrusi
  • jabuke
  • rukola
  • mini ljute papričice
  • selen
  • Medjool urme
  • crvena cikorija
  • borovnice
  • kapar
  • kafa

Ova dijeta kombinuje unošenje „sirtfuda“ i kalorijsku restrikciju, a oba ova načina stimulišu telo da proizvodi veći nivo proteina sirtuina.

Povezano: Zdrava ishrana za sve – „Clean eating“ dijeta

Tok „sirtfud“ dijete

Dijeta je podeljena u dve faze:

#1: Prva faza

Prva faza traje nedelju dana, i podrazumeva restriktivne kalorije u iznosu od 1000 kcal tokom tri dana, uz konzumaciju 3 „sirtfood“ zelena soka i jedan obrok baziran na „sirtfood“ namirnicama – na dan. Ovi sokovi sadrže kelj, celer, rukolu, peršun, zeleni čaj i limun. Obroci uključuju ćuretinu sa žalfijom, kaparima i peršunom, kari od piletine i kelja i kozice sa nudlama od heljde.

Tokom dana 4-7, energetski unos se povećava na 1500 kcal na dan, uz dva „sirtfood“ napitka na dan, i dva obroka na dan.

sirtfud dijeta

#2: Druga faza

Druga faza „sirtfood“ dijete je poznata kao faza održavanja, koja traje 14 dana, dok se dešava stabilan gubitak kilograma. Autori dijete smatraju da je ona održiva, i kao takva predstavlja realističan način za gubitak kilaže. Ipak, mršavljenje ne treba da bude fokus ove dijete – „sirtfood“ dijeta se bazira na konzumiranju najbolje hrane koju priroda ima da ponudi. Dugoročno se preporučuje da jedete 3 balansirana obroka, bogata „sirtfood“ namirnicama, uz jedan zeleni „sirtfood“ sok na dan.

Gubitak kilaže?

Tokom ovde dijete, najverovatniji gubitak kilograma je oko 3 kg nedeljno, uz blagu fizičku aktivnost.

Pročitajte još i: Mršavite kao poznati – Dijeta sa zelenom salatom!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!