Slatko, a ne goji: 7 vrsta voća koje je prijatelj vaše dijete

By  |  0 Comments

Voće je prirodna gotova užina, puna vitamina, vlakana i drugih nutrijenata koji podržavaju zdravu ishranu. Voće je generalno niske kalorijske vrednosti, a bogato vlaknima, što pomaže gubitku kolograma. Zapravo, konzumiranje određenih vrsta voća se povezuje sa gubitkom kilaže i manjim rizikom od dijabetesa, visokog krvnog pritiska, kancera i srčanih boelsti. Ipak, nije svako voće prijatelj vaše dijete! Neko voće sadrži veći nivo šećera, te nije pogodno za dijetu. U nastavku vam otkrivamo čak 7 vrsta voća, uz koje ćete gubiti kilograme!

Ovo voće topi kilograme:

#1: Grejpfrut

Grepfrut je kombinovana vrsta citrusa, ukrštena između pomela i pomorandže, i vrlo često se povezuje sa dijetom i gubitkom kilaže. Pola grepfruta sadrži samo 39 kalorija, a pruža čak 65% dnevne potrebe za vitaminom C. Grejpfrut takođe ima niski glikemijski indeks, što znači da sporije otpušta šećere u krvotok.

U studiji, rađenoj na 85 gojaznih osoba, otkriveno je da konzumiranje pola grepa ili čaše soka od grejpa, PRE obroka, smanjuje unos kalorija. Takođe – dovodi do smanjenog nivoa holesterola, kao i do i 7.1 % opadanja kilaže. Redovno konzumiranje grepfruta smanjuje mast, obim struka, kao i nivo krvnog pritiska!

grejpfrut

#2: Jabuke

Jabuke imaju malo kalorija i puno vlakana: svega 116 kalorija i 5.4 grama vlakana u jednoj većoj voći (oko 220 grama). Jabuke takođe podržavaju svaku dijetu.

Jedna studija pokazala je da je oko 120.000 ljudi koji su tokom 4 godine svakodnevno konzumirali jabuke, pokazalo gubitak kilaže u proseku od pola kilograma. Pošto su jabuke zasitno voće, to znači da ćete manje pojesti durge hrane tokom dana.

Jabuke je najbolje jesti cele, a ne u obliku soka (kako bi se smanjila glad i kontrolisao apetit). Polifenoli iz jabuka takođe umanjuju nivo holesterola. Možete ih jestu kuvane ili sirove, i dodati u hladne žitarice, jogrut, salate ili ih peći u rerni.

Povezano: 3 limunade koje ćete obožavati!

#3: Bobičasto voće

Bobičasto voće ima jako malo kalorija, a pruža sjajne benefite za ceo organizam, a između ostalih – topi kilograme! Na primer, pola čaše borovnica (74 grama), sadrži svega 42 kalroije, ali pruža 12% dnevnih potreba za vitaminom C i manganom, kao i 18% potreba za vitaminom K1.

Jedna šolja jagoda (150 grama), sadrži manje od 50 kalorija i pruža 3 gr vlakana i 150% dnevnog unosa vitamina C.

Bobičasto voće je zaistno. Osobe koje užinaju ovo voće, u proseku pojednu manje hrane u narednom obroku, u odnosu na one koji pojedu slatkiš za užinu. Bobičasto voće smanjuje nivo holesterola, pritisak i upale, što pomaže gojaznim osobama da smršaju.

Povezano: Trodnevna detox dijeta sa grožđem – Očistite se od toksina

bobičasto voće

#4: Koštunjavo voće

Određena vrsta voća sa mesnatom spoljašnjošću i košticom unutra se naziva koštunjavo voće, i izuzetan je prijatelj vaše dijete. Tu spadaju: breskve, nektarina, šljive, trešnje i kajsije.

Ovo voće ima nizak glikemijski indeks, malo kalorija i mnogo vitamina C i A. Jedna srednja breskva sadrži 58 kalorija, a jedna šolja trešanja ima 87 kalorija, dok dve šljive, odnosno 4 kajsije, sadrže svega 60 kalorija. Ovo voće je najbolje jesti sveže, naseckano u vonoj salati ili umešano u svežu kašu.

#5: Kivi

Kivi je prepun nutrijenata, i odličan je izvor vitamina C i E, folata, i vlakana. Osobe koje su svakodnevno jele po jedan kivi, tokom 12 nedelja, iskusile su smanjeni obim struka, viši nivo vitamina C i pad krvnog pritiska na normalu. Kivi takođe kontroliše nivo šećera u krvi, reguliše holesterol i pomaže organe za varenje, uz gubitak kilaže.

kivi

#6: Dinje

Dinje imaju nizak broj kalorija i visok sadržaj vode, što ih čini idealnim voćem za gubitak kilograma. Samo jedna šolja naseckanie dinje (150-160 grama), pruža samo 46 kalorija. Dinje su bogate vlaknima, kalijumom i antioksidantima, poput vitamin C, beta-karotena i likopena.

Konzumiranje voća sa visokim sadržajem vode, možete izgubiti višak kilograma. Ipak, ukoliko konzumirate lubenicu, znajte da ona ima visok glikemijski indeks, stoga kontrolišite porcije.

#7: Pomorandže

Kao i svo citrusno voće, pomoranže imaju nizak nivo kalorija, a visok nivo vitamina C i vlakana. Osim toga, ovo voće je veoma zasitno, što ga čini idealnom užinom. Zapravo, pomoranže su četiri puta zasitnije od kroasana i dva puta u odnosu na musli štanglicu.

Ako konzumirate pomorandže, najbolje je da to radite u formi celog voća, a ne u vidu soka, jer je celo voće zasitnije. Možete ga jesti samog, ili dodati u salatu.

Pročitajte još i: Letnja dijeta sa lubenicom – DETOX tela + manje kilograma

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!