Ketogena dijeta – vodič za početnike: Šta da (ne)jedete

By  |  1 Comment

Ketogena dijeta nije samo rešenje kojem ćete pribeći ako želite da izgubite kilograme, već se radi o opciji zdravijeg načina života.

Ketogena dijeta je plan ishrane baziran na principima niskog unosa ugljenih hidrata, a visokog unosa namirnica koje su bogate mastima, pri ćemu se stvaraju ketoni (nastaju kada telo istroši masti i treba mu energija). Odnosno, nedovoljan unos ugljenih hidrata tera naše telo da kao primarni izvor energije za mišiće, ali i rad mozga, koristi slobodne masne kiseline, odnosno ketonska tela (nastala nepotpunom razgradnjom masnih kiselina u jetri) i tada počinje pojačano sagorevanje masti i relativno brzi gubitak težine.

Pored smanjenog unosa ugljenih hidrata (do 50 grama dnevno) i povećanog unosa masti, ketogena dijeta podrazumeva i umeren unos proteina. Kako bismo vam pomogli s idejama za pripremu obroka prema ovom režimu prehrane, donosimo vam listu namirnica koje imaju minimal udio ugljenih hidrata, kao i namirnice sa visokim nivoom masti i proteina.

Jelovnik ketogene dijete

Namirnice koje možete jesti slobodno:

  • meso – govedina, jagnjetina, divljač, riba bogata zdravim omega 3 masnim kiselinama, morski plodovi, domaća svinjetina i piletina, ćuretina;
  • masti zasićene – svinjska mast, pileća mast, goveđa mast, maslac, kokosovo ulje; mononenasićene – ulje avokada, ulje makadamije i maslinovo ulje; polinezasićene omega 3 – masna riba i morski plodovi;
  • povrće (sve što raste iznad zemlje) – blitva, spanać, zelena salata, vlasac, radič, kelj sa tamnim listovima, keleraba, rotkvice, stabljika celera, šargarepa, krastavac, tikvice;
  • voće – avokado;
  • pića – voda, crna ili kafa sa kokosovim mlekom, crni ili bilo koji biljni čaj;
  • začini, prilozi – majonez, senf, pesto, kiseli krastavci, svi začini i lekovito bilje, limunov ili limetin sok i kora, proteini surutke, belančevina od jaja, želatin.

Povezano: Ultimativni vodič za MRŠAVLJENJE: 8 najefikasnijih DIJETA!

Namirnice koje biste trebali izbegavati:

  • žitarice – pšenica, raž, ovas, kukuruz, ječam, proso, pirinač, heljda, kinoa; proizvodi od žitarica – testenina, hleb, pica, kolači, šećer i zaslađivači;
  • kupovna svinjetina i riba;
  • prerađena hrana koja sadrži karagenan (npr. proizvodi od bademovog mleka), MSG (npr. neki proizvodi proteinske surutke), sulfiti (npr. sušeno voće, želatin), pšenični gluten;
  • veštački zaslađivači – Splenda, zaslađivači koji sadrže Aspartam, Acesulfam, Sukralozu, Saharin;
  • rafinisane masti/ulja – suncokretovo, šafranovo, ulje semenki pamuka, ulje uljane repice, sojino ulje, ulje semenki grožđa, kukuruzno ulje; trans masti kao što je margarin;
  • mleko – dozvoljena je mala količina sirovog, punomasnog mleka;
  • alkohol, slatka pića – pivo, slatko vino, kokteli;
  • tropsko voće – ananas, mango, banana, papaja, pomorandža, grožđe, kao i velike količine suvog voća.

Napomena: Dok traje proces prilagođavanja tela ovom načinu ishrane, moguće je da ćete osećati simptome kao što su glavobolja, žeđ, malaksalost, nesanica, mučnina.

Povezano: Recept za jutarnju kafu koja podstiče mršavljenje!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

1 Comment

  1. Dushkic

    05.10.2017. at 16:47

    Najjace su ove dijete sto dozvoljavaju mesnu mast.

    Holesterol je broj 1 uzrocnik dijabetesa, a crveno meso izazivac raka.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!