Parfimeri savetuju: Kako se gradi kolekcija parfema?

kolekcija parfema

Bergamot, vetivar, jasmin, vanila, mošus – koja mirisna nota je vaš izbor? Odabir “signature” parfema je poput biranja omiljenog deteta, posebno za one koji imaju veliku kolekciju parfema. Svaka od nas ima omiljene mirisne note, i prema tome bi trebalo da biramo parfeme i tako kreiramo kolekciju. Ipak, ovaj proces je malo složeniji nego što se čini. Zato vam u nastavku donosimo najbolje savete parfiemrskih eksperata, kako biste i vi izgradili kolekciju parfema.

Mirisne kategorije

Najpre, morate poznavati parfemske kateogrije – najčešće ćete moći birati između dva tipa, a to su eau de toillete (EDT) i eau de parfum (EDP). Razlika između ova dva tipa mirisa je u koncentraciji mirisnih materija, koja direktno utiče na trajnost parfema. EDP je mnogo koncentrovaniji sirovim supstancama i stoga je njegov miris intenzivniji i dugotrajniji. Samim tim, EDP su uvek malo skuplji. EDT su manje koncentrovane verzije parfema i imaju kraću trajnost mirisa, ali ovo svakako varira od kože do kože.

kolekcija parfema

Razumevanje mirisne kompozicije

Kada kreiraju miris, parfimeri ga “razbijaju” na note, koje utiču na vaše iskustvo određenog mirisa. Postoje tri note: gornja, srednja i bazna. Kako da ih prepoznate?

  • Gornje note su onaj prvi nalet mirisa koji osetite kada je vaše čulo izloženo parfemu.
  • Srednje note daju mirisu karakter i intenzitet
  • Bazne note “uzemljuju” i balnsiraju miris, dajući mu dubinu.

Parfemska kompozicija je obično piramida – sve note jednog parfema kreiraju olfaktivnu piramidu. Gornje note su vrh piramide, a donje su njena baza.

Povezano: Da li parfem može da se pokvari – 3 načina da to saznate!

Šta treba da imate na umu kada kreirate parfemsku kolekciju?

Pronalazak signature mirisa je zaista subjektivno iskustvo. Najpre morate pronaći mirise sistematski, čak i ako to znači da slušate intuiciju. Najpre se iskreno zapitajte: šta je vama privlačno? Pronazak parfema koji vas privlače je tako lično, podsvesno i cerebralno iskustvo, koje je deo ovog puta.

Potom, o mirisu razmislite kao o nečemu što naglašava vaše raspoloženje. Kao takvi, parfemi su “nevidljivi i nezamenljivi delovi garderobe. Parfimer treba da osnaži ljude da parfeme dožiljava kao ličnosti. Razmislite, kako koji parfem čini da se osećate? Postoje mirisi koji vas naglašavaju, koji su stidljivi, koji su divlji i a oni koji su mazni. Na kraju, kako biste otkrile koji vas miris privlači  – razmislite od sledećem: ako parfem priziva osećaj radosti, uzbuđenja, čuđenja ili nostalgije – to je parfem na koji treba da obratite pažnju.

kolekcija parfema

Saveti za kupovinu parfema

Kada kupujete parfem ha vašu kolekciju – razmislite o prilikama u kojima ćete ga nositi. Potrošači su batalili “signature” parfeme, a sada ih nose kako bi ih uklopili sa prilikom, događajem ili aktivnosti. Moderni muškarci i žene sve više žele kolekciju parfema, pre nego jedan “siganture” miris, kao što je to ranije bio slučaj. Parfimeri takođe savetuju, da kupite parfem na putovanju, jer će vas tako taj miris asocirati na to mesto, grad ili državu.

Pročitajte još i: 10 mitova o parfemima u koje verujete, a potpuno su netačni

error: Content is protected !!