Ako ste parfemski ljubitelj, verovatno ste do sada čuli za termin – niche (“niš”) parfemi. Najverovatnije niste bili sigurno što ovo tačno znači, sem da se odnosi na kvalitetne ( i skupocene) parfeme. Tu smo da vam razjasnimo ovaj pojam, kao i u čemu je razlika između niche i dizajnerskih parfema. U nastavku vas očekuje mala lekcija iz parfimerstva!
Šta su tačno niche parfemi?
Niche parfemi se odnose na mirise koji se dizaniraju i kreiraju nezavisno – od strane malih kompanija, koji nisu u vlasništvu velikih brendova. Osim toga, nich parfemi opisuju i retke tipove parfema: njihove mirisne note su veoma interesantne i jedinstvene, i kao takve se ne mogu naći kod komercijalnih (dizajnerskih) brendova. Oni obično dolaze sa višom cenom, ali istinski ljubitelji parfema to umeju itekako da cene.
Sama reč “niche” je francuskog porekla, znači ograničenu distribuciju, što je ujedno i osnovna premisa ovih parfema.
Niche parfemi se uvek kreiraju u malim serijama, dok se dizajnerski masovno proizvode. To znači da osobe koje kupuju i nose niche parfeme imaju ekskluzivne i originalne mirise koji su potpuno jedinstveni, u odnosu na one “obične” parfeme koji su trenutno popularni. Niche parfemi su mnogo više fokusiraju na očivanje originalnog mirisa, a ne na pakovanje i marketing kao prodajne tačke. Obično koriste retke, prirodne i ekskluzivne sastojke u visokim koncentracijama, kako bi krerali jedinstveno iskustvo i senzaciju svaki put kada otvorite bočicu. Niche parfemi često imaju neobične mirisne note: kože, duvana, viskija, neobičnih cvetova, retkih sastojaka i smola…
Povezano: Parfimeri savetuju – kako se gradi kolekcija parfema?
3 osnovna principa niche parfemskih kuća
#1: Imaju svog parfimera
Osnovni princip kojim se vode sve nich parfemske kuće jeste da imaju svog ličnog parfimera koji je na čelu dizajniranja mirisa, i ne menjaju ga, kao što to rade dizajnerske kuće.
#2: Velika selektivnost kod prodaje
Drugi princip nich kuća jeste da imaju selektivni pristup distribuciji svojih proizvoda – niche parfeme nećete naći u parfimerijama, drogerijama i lako dostupnim mestima.
#3: Ne reklamiraju se
Treći i poslednji princip niche parfimerija jeste da ne prepoznaju marketing, osim možda članaka i intervjua u magazinima. Za njih, dobra reputacija je najbolji marketing.
Jedina mana: cena
Kada pogledate drogerijske ili dizajnerske parfeme, primetićete da je razlika u ceni u odnosu na niche parfeme znatna. Za to postoji validno opravdanje: kreatori niche parfema koriste sirove i prirodne sastojke u svojim parfemima. Pošto se prave u malim količinama, mnogo više vremena i truda se ulaže u svaki pojedinačni parfem i selekciju sirovih sastojaka, koja je mnogo strožija i temeljnija, u odnosu na parfeme masovne proizvodnje. Dok su dizajnerski parfemi fokusirani na masovnu proizvodnju, tamo je nemoguće strogo kontrolisati sam proces i sastojke. Osim toga, niche parfemi imaju mnogo veće koncentracije parfemske esencije u sebi – što znači da traju čitavog dana na koži, a nekada i duže. U tome je razlika u kvalitetu izmešu niche parfema i onih kreiranih za masovno tržište.
U našem Lepotica Beauty Shop-u od skoro možete naći veliki izbor niche parfema renomiranih brendova poput Molinard-a, Yohji Yamamomoto-a i Acca Kappa po povoljnim cenama.
Pročitajte još i: 10 mitova o parfemima koji su potpuno netačni, a verujete u njih!
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Ostavi odgovor
Vidi komentare