Skuplji i jeftiniji parfemi: U čemu je razlika u kvalitetu?

parfemi

Postoji više trikova kako da izgledate “skupo”, ali da li je moguće da mirišete skupoceno, takođe? Ipak, ne može svako od nas da lako izdvoji sumu za dizajnerski parfem. Da li ispada da zapravo plaćamo samo brend i lepu bočicu? Iskusni parfimeri i aromaterapeuti se slažu da nema razlike između skupog i jeftinog parfema. Ono što parfem čini da se “zaljubimo” u njega jeste miris koji se podsvesno vezuje za sećanja “zakopana” u našem mozgu.

Po čemu se ipak razlikuju?

Jeftiniji parfem obično mirišu slađe, nego prosečni dizajnerski parfemi. Ovo nije zato što “slatki” mirisni sastojci koštaju manje, već zato što je publika koja kupuje jeftinije parfeme obično mlađa. Tinejdžeri i studenti obično imaju limitirani budžet i slabije čulo mirisa, pa su slađe mirisne note jeftinijih parfema pogodnije za njih.

Još jedan indikator jeste činjenica da skuplji parfemi imaju više slojeva mriisa. Eterična ulja, koja su sastojak mnogih parfema, podeljena su u gornje, srednje u bazne note. Gornje note osećate odmah po nanošenju i traju oko pola sata na koži. Srednje note se razvijaju u intervalu od pola sata pa do 4 sata po nanošenju. I posle dolaze bazne note, koje ostaju na koži čitavog dana.

Povezano: Zašto bi trebalo da izbegnete nošenje parfema preko leta?

Još jedan od razoga zašto su “fejk” parfemi jeftiniji za proizvodnju jeste taj što oni repliciraju gornje note parfema, i ukoliko ste srećnik – srednje note. Ako želite da poredite jeftiniji i skuplji parfem, ne bi trebalo to da radite odmah posle prskanja, već u trenucima 2, 4 i 6 sati nakon prskanja.

Bazne note su zapravo među skupljima u parfimerskoj industriji. Sve više parfimera koristi sintetičke mirise, pošto postaju sve više sofisticirani.

Ipak, skuplji parfemi traju duže, što vam omogućava da mirišete celog dana, čak i kada je koža suva. Ovo je posebno primetno kada nosite parfem na kiši ili kada se znojite. S druge strane, jeftiniji parfemi sa spiraju sa malo vlage. Jeftiniji parfemi se brže suše, ako imaju jače bazne note.

Pročitajte još i: 10 mitova o parfemima koji su potpuno netačni, a verujete u njih!

_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
error: Content is protected !!