5 mitova o zdravoj ishrani u koje morate prestati da verujete

By  |  0 Comments

Koliko puta na dan čujete sintagmu „zdrava ishrana“? Sigurno odmah pomislite na mnogo voća, povrća, smutija, orašastih plodova i belog mesa. Slažemo se da zdravu ishranu nije lako ispratiti, posebno ako volite da jedete svašta. U ovoj „borbi“, česte su zablude oko toga šta treba, a šta ne treba jesti. Zato smo vam u nastavku spremili 5 najčešćeih mitova o zdravoj ishrani u koje morate prestati da verujete!

Najčešće zablude oko zdrave ishrane – top 5

Mit #1: Smuti je odličan način da unesete dnevnu dozu voća i povrća

Iako su sirovi smutiji veoma ukusna poslastica, koja je zdrava u manjim količinama, zaista ne bi trebalo da se oslanjate samo na njih, kako biste uneli dnevnu dozu voća i povrća, tvrde dijetetičari.

Ekstrakcija soka iz voća i povrća je hvaljena kao čudesni lek koji se bori protiv upale, malignih oboljenja, a pomaže detoksikaciju i gubitak kilaže. Iako ova tečnost sadrži mnogo vitamina, minerala i fitonutrijenata iz voća povrća, zdrava vlakna se unište u tom procesu. Vlakna iz voća i povrća su nam potrebna, jer su izuzetno zdrava za probavu, a dokazano umanjuju rizik od gojaznosti, dijabetesa, raka i kardiovaskularnih bolesti. Takođe, kada uklnite vlakna, ostaje vam gomila šećera iz voća, koja može podići nivo šećera u krvi.

smutiji i voće

Mit #2: Ugljeni hidrati su jako loši

Mnoge dijete kompletno zabranjuju unos ugljeni hidrata, ali važno je da znate da su oni važni za vaše telo, ako želite da ono dobro funkcioniše. Oni su željeni izvor „goriva“ za telo. Kada izbacite ugljene hidrate, počinjete da se osećate slabo, umorno i bez energije, i tada teško da ćete otići u teretanu ili na trening.

Umesto toga, postarajte se da za svaki obrok unesete ugljene hidrate u količini pesnice (ali one sa visokim nivoom vlakana, a manjim procentom šećera). Birajte ugljene hidrate koji su neprerađeni, koje telo može mnogo lakše razbiti, poput žitarica od celog zrna, smeđeg pirinča, povrća i voća.

Povezano: Zdrava ishrana za sve – „Clean eating“ dijeta

Mit #3: Nikada ne bi trebalo da unosite masnoće

Umerenost je ključ kada je reč o dijeti, a masnoće obavezno moraju biti uključene. Naravno, ne smete preterivati u njima, a svakako morate izbacite one prerađene masnoće. Mnoge prirodne masnoće su zapravo zdrave za vas, a njihova umerena konzumacija će doprineti vašem zdravlju.

Telu (posebno mozgu) trebaju masnoće kako bi pravilno funkcionisalo. Dobre masnoće ujedno omogućavaju da pravilno upiju nutrijente iz hrane. Okrenite se ka zdravim masnoćama: orašasti plodovi, avokado, losos i maslinovo ulje. Masti smanjuju upalu, održavaju zdrav nivo hormona i štite vitalne organe. Osim toga, duže ćete biti siti i imati energije za mozak!

zdrave masti

Mit #4: Ishrana bez glutena je prava stvar za svakoga

Izbacivanje glutena iz ishrane je prava stvar SAMO ako imate alergiju na gluten, celijakiju ili neku drugu osetljivost na gluten. U svim drugim scenarijima, gluten ne treba da izbacite!

Žitarice od celog zrna se oduvek povezuju sa smanjenjem rizika od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2, metaboličkog sindroma i raka. Osim toga, većina gluten-free proizvoda sadrži mnogo više sastojaka i često su prerađeni, što znači da imaju više kalorija, masti i šećera u odnosu na varijante sa glutenom. Dijete bez glutena zapravo uzrokuju gojenje, umesto mršavljenja.

Povezano: Ishrana prema krvnoj grupi – Šta odgovara vašem telu?

Mit #5: Zdrava ishrana je dosadna i neodrživa

Ovo je u potpunosti netačno! Znate šta je neodrživo? Praćenje dijete koja eliminiše sve, smanjuje kalorije dok ne počnete da se tresete, izgladnjivanje dok vaši prijatelji jedu na poslu i pokušaj života u stanju ketoze. Naravno, videćete vi kratkoročne rezultate posle ovih dijeta, ali dugoročno održavanje može ugroziti vaše zdravlje.

Zdrava ishrana se bazira na perspektivi – to može biti super zabavno i kreativno! Začinite vaš obrok začinima poput kurkume i đumbira, koji pomažu varenje i cirkulaciju. Zapratite food influensere koji promovišu zdrav način ishgrane i isprobajte novi recept svake nedelje. Svaki put u prodavnice uzmite novo voće ii povrće. A najvažnije, postarajte se da imate dobar balans ugljenih hidrata, proteina, zdravih masnoća i vlakana!

Pročitajte još i: 5 zdravih slatkiša koje smete jesti dok ste na dijeti

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!