Alkalna dijeta – ishrana prema pH vrednosti protiv bolesti

By  |  0 Comments

Omiljena holivudska dijeta – alkalna dijeta vam može pomoći da izgubite prekomernu kilažu i da izbegnete bolesti poput artririsa ili kancera. Teorija iza ove dijete je da određene namirnice, poput mesa, pšenice, rafinisanog šećera i procesuirane hrane uzrokuju da telo počne proizvoditi kiselinu, koja je loša po vas. U nastavku saznajte sve osobenosti ove dijete!

Alkalna dijeta se proslavila, kada je Viktorija Bekam postavila tweet o kuvaru za alkalnu dijetu još 2013. goidne. OD tada, ovaj način ishrane ima veliki broj pobornika, jer vas preporučene namirnice štite od raznih bolesti, održavjaući vaše telo na alkalnom pH nivou.

Šta smete i ne smete da jedete?

Ono što je osnova ove dijete jeste prirodna hrana, poput većine voća i povrća, soje, tofua, određenih koštunjavih plodova, semenki i mahunarki. Ovo su sve alkalne namirnice koje promovišu zdravlje na alkalnom nivou.

alkalna dijeta

S druge strane, mlečni proizvodi, meso, većina žitarica i procesuriane hrane poput konzervirane i zapakovane hrane spadaju u kisele namirnice i one nisu dozvoljene. Većina knjiga o alkalnoj dijeti savetuju da ne treba da konzumirate alkohol i kafu.

Nivo napora: visok (moraćete se odreći namirnice na koje ste navikli)

Da li radi alkalna dijeta?

pH nivo meri koliko je alkalni ili kiseli nivo nečega. pH vrednost 0 je potpuno kisela sredina, a pH 14 je potpuno alkalna. pH 7 je neutralna sredina. Ovi nivoi mogu varirati kroz vaše telo. Naša krv je blag alkalna, dok je stomak vrlo kiseo, kako bi mogao da razlaće hranu. Tako se i pH vrednosti urina menja, u odnosu na ono što jedete – tako telo održava kiselost u krvi stabilnom.

Povezano: Fleksitarijanska dijeta – manje mesa za gubitak kilograma

alkalna dijeta

Alkalna dijeta tvrdi da ono što pojedete instantno menja pH vrednost krvi. Ovo nažalost nema medicinsku potporu, jer vaše telo održava taj nivo stabilnim. Ali s druge strane, hrana koju konzumirate u alkalnoj dijeti pomaže zdravom gubitku kilaže: mnogo voća, povrća i vode. Izbegavanje šećera, alkohola i procesuirane hrane jesu dobri svaeti za zdrav gubitak kilograma.

Takođe, postoje dokazi da hrana koja sadrži nizak procenat kiselina poput životinjskih proteina (poput mesa i siera), kao i hleba sprečava nastanak kamenja u bubregu, održava kosti i mišiće jakima, pomaže zdravlju srca i funkcionisanju mozga, smanjuje bol u ledjima, i rizik od dijabetesa tipa 2.

Povezano: Zdrava ishrana za sve – „clean-eating“ dijeta

alkalna dijeta

Benefiti alkalne dijete

Ako ispratite alkalnu dijetu i birate namirnice poput voća i povrća, kao preferenciju u odnosu na one sa više kalorija i masnoća – učinićete ogromnu stvar za svoje zdravlje. Poboljšaćete:

  • zdravlje srca, smanjićete krvni pritisak i nivo holesterola, koji su sve veliki rizici za bolesti srca
  • delovaćete preventivno za bolesti poput dijabetesa i osteoartritisa
  • delovaćete preventivno na potencijalni razvoj mnogih malignih bolesti.

Pročitajte još i: Mršavite kao poznati – dijeta sa zelenom salatom

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *