Atkinsonova dijeta: Jedite i mršavite

By  |  0 Comments

Atkinsonova dijeta, bazira se prvenstveno na proteinskoj ishrani, pa se otuda drugačije naziva i proteinska dijeta. Ovu dijetu, osmislio je doktor Robert Atkins, a sve informacije koje je o njoj potrebno da imate, pronaći ćete u nastavku teksta.

Šta je konkretno Atkinsonova dijeta?

Konkretno, Atkinsonova dijeta koncipirana je tako da potpuno prirodno i zdravo uz pomoć proteinske ishrane natera organizam da sagori masne naslage i da vam samim tim pomogne da se rešite viška kilograma. Zbog načina na koji ova dijeta funkcioniše, u toku njenog trajanja, zabranjeno je konzumirati namirnice koje sadrže ugljene hidrate van preporučene mere. U nedostatku novog izvora ugljenih hidrata, organizam crpi stare rezerve koje su skladištene u obliku sala i sagoreva ih uz pomoć proteina. Uz to, unos proteina, utiče na očuvanje mišićne mase, pa tako nemate razloga da se bojite da ćete izgubiti mišićnu masu. Naprotiv, rezultat Atkinsonove dijete je gubitak sala, očuvanje mišićne mase i figura kakvu ste odavno zamišljali.

Atkinsonova dijeta se sprovodi u ukupno četiri faze koje se međusobno direktno nadovezuju.

Prva faza Atkinsonove dijete

Prva faza Atkinsonove dijete, ujedno je faza sa kojom ova dijeta počinje i zato se smatra najvažnijom. Ova faza traje dve nedelje i podrazumeva period u kojem smete da konzumirate isključivo proteinske namirnice i nikako više od 20 grama ugljenih hidrata. To znači da ishrana treba da vam se bazira na ribljem mesu, pečenom crvenom mesu, pečenom belom pilećem mesu, jajima i povrću koje ne sadrži skrob. Možete koristiti i vitaminske suplemente koji će vam pomoći da nadomestite unos vitamina koje ćete izgubiti zbog prekida unosa voća.

Povezano: Dijeta 10 posto: Brzo do vitke linije!

Druga faza Atkinsonove dijete

Druga faza Atkinsonove dijete, direktno se nadovezuje na prvu fazu. U okviru druge faze, treba se i dalje pridržavati svih pravila karakterističnih za prvu fazu, s tim da se dozvoljeni dnevni unos ugljenih hidrata svakodnevno povećava za po 5 grama. Konkretno, već u prvom danu druge faze, dnevni unos ugljenih hidrata je sa 20 grama dozvoljeno povećati na 25 grama. Drugog dana, taj unos treba povećati za još 5 grama, tako da unesete ukupno 30 grama ugljenih hidrata. Tim tempom, treba nastaviti sa povećanjem unosa ugljenih hidrata sve dok ne dođete do 50 grama ugljenih hidrata koje ćete uneti za dan. Sa tim danom kada unesete 50 grama ugljenih hidrata, ujedno se završava druga faza i počinje treća faza Atkinsonove dijete.

Treća faza Atkinsonove dijete

U trećoj fazi Atkinsonove dijete, koja traje 8 dana, sa 50 grama, dnevni unos ugljenih hidrata treba povećati na 60 grama. Uz to, treba i dalje jesti proteinske obroke koji su obavezni u toku celokupnog trajanja Atkinsonove dijete.

Četvrta faza Atkinsonove dijete

U Četvrtoj fazi ove dijete, potrebno je da dnevni unos ugljenih hidrata povećate na 100 grama dnevno i da polako u ishranu ubacite i namirnice koje će vam poslužiti kao dovoljan izvor minerala i vitamina. Uz to, prednost i dalje dajte proteinskim namirnicama. Trajanje ove faze, nije jasno definisano i može trajati koliko god dugo želite, odnosno sve dok želite da budete zadovoljni izgledom svog tela i brojem kilograma koji imate. Postoje osobe koje doživotno ostaju u ovoj fazi dijete i tako zauvek kontrolišu svoju kilažu.

Povezano: Dijeta sa heljdom za dugotrajne rezultate!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!