Sprečite osteoporozu prirodnim putem – 3 načina

By  |  0 Comments

Iako uglavnom pogađa starije osobe, bez obzira na vaše godine, nije na odmet da saznate kako da sprečite osteoporozu prirodnim putem.

Šta je osteoporoza?

Osteoporoza je bolest koštanog tkiva u kome dolazi do gubitka tvrdoće kostiju, što dovodi do njihovog preloma i ograničene pokretljivosti. Najčešći i najznačajniji uzrok pojave osteoporoze je menopauza tokom koje dolazi do prestanka lučenja ženskog polnog hormona – estrogena. Takođe, ako nema dovoljno kalcijuma u organizmu žene, doći će do razvoja osteoporoze. Pošto nedostatak vitamina D utiče na količinu kalcijuma u kostima, potrebno je dovoljno sunčanja. I nepravilna prehrana, manjak fizičke aktivnosti i genetska predispozicija mogu ubrzano dovesti do smanjenja koštane mase koji nazivamo osteoporoza.

Bez obzira što postoje lekovi koji bi trebalo da spreče ili uspore znakove pojavljivanja osteoporoze, ovi lekovi često izazovu više štete nego koristi. Prvenstveno mislimo na neželjene efekte kao što su povraćanje, vrtoglavica, bolovi u stomaku i mišićima, plikovi na koži… Ipak, promena životnog stila, kao i sprečavanje ili usporavanje propadanja kostiju prirodnim putem mogu vas sačuvati od svih ovih negativnosti.

Kako bi sprečili dalji gubitak čvrstine kostiju i nastanak osteoporoze, ove savete bi trebalo da poštujete da bi imali za posledicu pozitivne rezultate.

Učinite sve da sprečite osteoporozu

Vežbe za jake kosti

Redovno vežbanje tokom celog života smanjuje rizik od nastanka osteoporoze jer tokom vežbanja rade i mišići i kosti. Pešačenje, plivanje, trening s tegovima, joga i vožnja bicikle posebno su značajne za sprečavanje osteoporoze, odnosno za formiranje snažnih kostiju.

ljuske od jaja

Pogledajte i kako da ljuske od jaja iskoristite u kozmetičke svrhe!

Ishrana bogata kalcijumom

Ukoliko želite da sačuvate zdravlje kostiju, potrebno je da unosite dovoljne količine kalcijuma – oko 1000 mg dnevno. Kalcijum je prisutan u velikom broju namirnica kao što su brokoli, smokve, sardine, bademi, susam, leblebije, ali i u ljuskama od jaja, a najlakše ga možete uneti putem mlečnih proizvoda.

Takođe, da bi organizam apsorbovao kalcijum, neophodne su mu i dovoljne količine vitamina D te je neophodno da provodite dovoljno vremena na suncu i konzumirate hranu poput morske ribe.

Ograničite količinu soli u jelima, kao i kofein i alkohol koji ometaju apsorpciju kalcijuma i smanjuju njegove zalihe u organizmu.

Jedite jezgrasto voće, integralni pirinač i sočivo kako biste obezbedili potrebnih 270 mg magnezijuma dnevno jer ovaj mineral omogućava apsorpciju kalcijuma iz hrane.

Bez cigareta

Što pre prestanete pušiti, brže ćete štetne efekte cigareta svesti na minimum. Duvanski dim sadrži veoma mnogo različitih otrovnih sastojaka i hemikalija koji se koncentrišu u organizmu zbog čega su pušači skloni da imaju smanjenu čvrstinu kostiju i više preloma. Takođe, pušenje podstiče izlučivanje kalcijuma iz kostiju, ubrzavajaći proces osteoporoze.

Povezano: 3 minerala u službi zdravlja i lepote – Magnezijum, kalijum i kalcijum!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!