Napunite energiju: Kako da pobedite prolećni umor?

By  |  0 Comments

Sune sija, cveće počinje da cveta, prirodna se budi, i dok se svi raduju lepšem vremenu, vi ste pospaniji nego ikada. U pitanju je prolećni umor, poznatiji i kao prolećna letargija, realni poremećaj koji čini da se osećate previše umornim, lenjim, čak i depresivnim. Iako zvuči paradoksalno, proleće može doneti ove simptome, a kako da ih pobedite – pročitajte u nastavku!

Šta je tačno prolećni umor?

Stanje umora i usporenosti koje se javlja početkom proleća, često se opisuje kao sezonski afektivni poremećaj. Iako se osećaj umora i depresiji povezuje sa kratkim, zimskim danima, oni se mogu dešavati i u proleće. Teorija kaže da što su dani duži, naše telo automatski „podešava“ nivoe hormona – zimi se više proizvodi melatonin, a u proleće serotonin. Ova promena uzrokuje osećaj teškog tereta i umora na naše telo.

Prolećni umor traje oko2-3 nedelje, između kraja marta i početka aprila, kako se privikavamo na duže dane.

prolećni umor

Simptomi prolećne letargije su:

  • konstantan osećaj umora
  • iritabilnost
  • vrtoglavica
  • pojačane glavobolje
  • pojačano osetljivost na promene vremena
  • neraspoloženost ili depresivno osećanje
  • gubitak apetita
  • pospanost
  • oslabljen imunitet
  • anksioznost

Prolećni umor – 7 načina da se izborite

#1: Usporite sa obavezama

Današnji uspešni ljudi vode ekstremno produktivan i aktivan život. Obično prihvatamo svaku priliku da proširemo vidike, postignemo ciljeve i zaradimo više novca. Međutim – sada je vreme da usporite, jer preterano angažovanje može uzrokovati isrpljenje tela i učiniti da se osećate umornim.

prolećni umor

#2: Opustite se barem 30 minuta na dan

Najbolje je koristite prirodne tehnike relaksacije (bez tableta i ostalih pomagala). Pokušajte da najmanje 30 minuta dnevno odmarate od dosadnih misli, ljudi, protoka informacija i drugih stvari koje vam ne daju da udahnete svež vazduh i da se opustite. Isključite mobilni telefon i napravite kupku. Samo-masaža je takođe sjajna tehnika da popravite cirkulaciju i tonirate telo.

Povezano: Mobilni telefon šteti vašoj koži na ovih 5 načina

#3: Treba vam više kiseonika

Mnogi specijalisti istočne medicine tvrde da je nedostatak svežeg vazduha jedan od glavnih uzorka hroničnog osećaja umora. Kada provodite više vremena u loše provetrenim prostorijama, koncentracija ugljenične kiseline u vašoj krvi raste. Kao rezultat, vaše telo se oseća umorno. Zato se potrudite da svaki dan provedete barem sat vremena na svežem vazduhu i da dobro provetravate životni i radni prostor.

Udahnite dnevno 3 puta po 10 dubokih udaha za unošenje dovoljno kiseonika.

prolećni umor

#4: Fizička aktivnost je sve!

Kako god okrenete – fizička aktivnost je najbolji doktor. Efikasni i prirodni način da stimulišete metabolizam i popravite cirkulaciju je dostupan svakome. Počnite sa najlaganijim vežbicamna i šetnjama. Vozite bicikl, idite peške na posao. Polako pojačavajte intenzitet vežbica i primetećete da vam je vežbanje postala navika koja čini da se osećate dobro.

Povezano: 10 saveta kako da se pokrenete na prolećno vežbanje

#5: Dobro se naspavajte

Nedostatak sna utiče na sveukupno zdravlje vašeg organizma. Ako imate problema sa spavanjem probajte da se fokusirate na tehnike relaksacije pre odlaska u krevet. Odložite telefon barem 2 sata pre spavanja. Potrudite se da ležete pre ponoći, jer je taj san zapravo najkvalitetniji. Ustanite na vreme pre posla ili jutarnjih obaveza, kako biste se na vreme rasanili.

#6: Zdravo se hranite

Jedite više manjih obroka nutritivne hrane. Izbacite prerađene šećere, masti, uljarice, junk food i trans masti. Potrudite se barem 1/3 vašeg obroka bude sveže povrće i voće. Unosite više namirnica bogatih vitaminom B1, jer je to ključan nutrijent za nervni i cirkulatorni sistem: orašasti plodovi, mahunarke, riba, spanać, žitarice od celog zrna.

prolećni umor

#7: Pijte dovoljno vode

Voda čisti toksine iz sistema i stimuliše metabolizam. Dehidratacija može da uzrokuje glavobolje i umor. Zato je unošen je barem 2-2.5 litra vode na dan vaša glavna obaveza: u pitanju je najjednostavniji i najefikasniji način da se rešite umora. Ako vam dosadi ukus obične vode, napravite „infused-water“, tako što ćete u bokal vode ubacitik naseckano voće ili povrće (limun, pomorandžu, krastavac, đumbir, jagode itd) i ostaviti preko noći, da voda poprimi ukus.

Pročitajte još i: Letnje osveženje bez kalorija – 7 recepata za „infused water“

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *