Naspavani i vitki: San pomaže u mršavljenju

By  |  0 Comments

Čak i uz najbolju ishranu i vežbanje, san je važan ukoliko želite da smršate. U nastavku teksta saznaćete i zašto!

Ako želite da smršate, najčešći predlog je „jedi manje i kreći se više“. Ovaj predlog niti je jednostavan, niti je sasvim tačan. Zapravo, najbolji način da postignete željenu telesnu težinu je da priuštite sebi kvalitetan san – najmanje sedam sati spavanja.

Problem sa spavanjem je kao i problem sa težinom – posledice se osete kasnije, a oporavak od manjka sna je teži nego što mislite.

Kvalitetan san topi kilograme

Pošto san utiče na to kako se deo mozga zadužen za emocije bori sa željom za kaloričnom hranom, manjak sna može obuzdati borbeni impuls protiv brze, kalorične hrane, smanjiti i poništiti prednosti dijete (ukoliko se pridržavate neke), iscrpiti vam energiju i usporiti sagorevanje kalorija, pa čak i pospešiti dobijanje na težini.

Što ste duže budni, više ćete kalorija unositi te možete lako dobiti i do čak dva kilograma nedeljno. Mnoge teorije o spavanju i mršavljenju ukazuju da nas dovoljno sna tokom noći čini uzdržanim od nezdrave hrane koju smo skloni da konzumiramo ukoliko smo u noćnom izlasku pa zbog previše alkohola izgladnimo ili smo ušuškani ispred TV-a i iz dosade se prejedamo grickalicama. A dobro znamo da nam se metabolizam usporava naveče i teže sagoreva kalorije.

Povezano: 5 načina da ubrzate metabolizam!

Kvalitetan san će doprineti odgovornijem režimu ishrane što je veoma važno ukoliko želite da smršate. Ne samo da ćete imati više energije tokom dana nakon kvalitetnog sna, takođe, vaše će telo sagorevati kalorije, čak i kada ne vežbate.

San i njegovi saveznici

Ne postoji čudotvorni lek, jednostavno, kao što smo već rekli, najbolji savet ukoliko želite da smršate je da ostanete u krevetu kada god želite da pogazite trud pridržavanja zdrave ishrane ili držanja rigorozne dijete. Takođe, vrlo je bitno da smanjite ili izbacite alkohol i kafu iz vaše ishrane. Ne zaboravite da smanjite i konzumiranje ugljenih hidrata poput šećera i belog hleba. I nikad ne idite u kupovinu namirnica kada ste gladni ili iscrpljeni.

Ipak, najvažnija stvar kada pokušavate da oslabite je zapravo samodisciplina. Naravno da će biti uspona i padova, ali snaga volje će vas vratiti na pravi put.

Povezano: Kako da smršate zdravo?

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!